ایمیل مارکتینگ
اصلی ترین ابزار بازاریابی برگشتی ایمیل مارکتینگ است که میتوان در هنگام ثبت نام، ورود به صفحه ای خاص یا مطلع کردن از خبرنامه ها آدرس ایمیل کاربر را گرفت و در فواصل و برنامه ریزی زمانی معین به او خرید از مجموعه شما را یادآوری کرد. اولین ایمیل یک پیام خوش آمد در هنگام ثبت نام است که اهمیت داشتن کاربر را به او یاد آور میشوید.( سپاس گذاری از خریدش، پیام مناسبتی بابت روزهای مهم سال؛ تشویق به مجهز بودن از خدمات شما؛ اختصاص تخفیفات هرمی و…)میتواند موضوع ایمیل های شما باشد برای یادآوری مشتریانی که یکبار از شما خرید کرده اند
پیشنهادات VIP
همانطور که در بالا گفته شد اختصاص امتیازات یا بسته تخفیفات در صورت معرفی دوستان و بستگان به مجموعه شما میتواند گزینه بسیار خوبی برای تشویق فردی که یکبار از شما خرید کرده باشد و به این نوع پیشنهادات VIP (بازاریابی هرمی یا گلد کوئیستی) در ایمیل مارکتینگ گفته میشود.
پوش نوتیفیکیشن
ارسال نوتیفیکیشن بسیار برای یادآوری میتواند مثمر ثمر باشد. زمانی که خریدار از خدمات شما استفاده کرد اجازه ارسال نوتیفیکیشن را از او میگیرید و مانند ایمیل های یادآوری اینبار در مرورگرهای موبایل و دسکتاپ میتوانید او را از offer ها ،تخفیفات مناسبتی یا غیره با ارسال نوتیفیکیشن باخبر کنید. «نجوا» بهترین پلتفرم ایرانی ست که میتوانید ازآن برای هر دو گزینه استفاده کنید. برنامه های دیگری هم هست مانند «EWeber یا Mailchimp» که بعنوان برنامه های ایمیل مارکتینگ میتوانید ازآنها استفاده کنید؛ اما پیشنهاد میکنم پیش از آن حتمأ مقاله «اهمیت و خلاقیت در ایمیل مارکتینگ» ما را بخوانید.
باشگاه مشتریان
باشگاه مشتریان از محبوترین راههای تحقق Retention است که حتی با راه اندازی آن در شبکه های اجتماعی میتوانید مشتریان قبلی خود را دوباره بخود برگردانید.
بازاریابی شبکه های اجتماعی
همانطور که در مقاله «نحوه بازاریابی شبکه های اجتماعی» به آن پرداختیم یک بخش مهم این شبکه های گرد هم آوردن مشتریان است. زمانی که خریدی را ثبت میکنند و شما ازآنها میخواهید که عضو شبکه اجتماعی شما شوند درواقع این مجال را پیدا کرده اید تا نگذارید هیچوقت شمارا فراموش کند؛ از جذابیت های بصری این شبکه ها استفاده ببرید و اگر به کیفیت و خدمات خود مطمعنید در مقام مقایسه قرار دهید و پیش از فکر کردن اورا به ته قیف فروش هدایت کنید.
ریتنشن مارکتینگ با محتوا
بازاریابی محتوا همیشه نقطه قوت تبلیغات بوده اند و در زمینه بازگشت پذیر کردن مشتریان این مورد بسیار میتواند بکار آید. محتوا تولید کنید چه تصویری ،چه متنی و چه ویدئویی ؛ مخاطب به هر بهانه ای محتوای تولید شده ی شمارا ببیند مشتاق خواهد شد که دوباره سری به فروشگاه شما بزند.