Order documentary and educational and explanatory clips

سفارش تولید مستند و کلیپ تشریحی و تبلیغاتی

با تجهیزات روز تصویربرداری و صدابرداری

*پکیج تخفیف برای سینماگران و دانشجویان*

با ما در تماس باشید

نماهنگ و مستند چیست؟

ساخت  مستند و کلیپ  از سالهای آغازینِ پیدایش تصویر،  بوجود آمده و هنرمندانِ هنرهای نمایشی  برای جذب مخاطبین بیشتر  در زمان جنگ جهانی دوم، دست به تلفیق موزیک و تصویر زده اندتا با ساخت کلیپ های تلفیق شده باموسیقی،محتوای نمایشی ریتمیک پدید بیاورند ؛ که  علاوه بر جذابیت  و ایجاد نشاط؛ حامل مفهوم  و موضوعاتی باشد.  پس  همانطور  که  گفته شد  نماهنگ  به معنی محتوای بصری یا کلیپی ست که حاصل تلفیق نماکه میتواند عکس یا ویدئو باشد با موزیک یا آهنگ است؛  که هم  میتواند  بی کلام باشد وهم باکلام.نام دیگر نماهنگ درایران همان موزیک ویدئوست که از موزیک با کلام در آن استفاده میشود؛ اگر موزیک بی کلام در آن بکار رود  نام اصلی خود همان نماهنگ را خواهد گرفت.

انواع مستند

اما  «مستند» به مفهوم  فیلم بلند یا کلیپی ست که روایت کننده واقعیت است.یعنی محتوای ویدئویی که درآن از هیچگونه نمایش یا نمایش دهنده ای استفاده نشده و در مکان واقعی روایت کننده اتفاقات واقعی ست.  مستند در سالهای آغازین پیدایش سینمای ناطق،  بوجود آمده  که شامل 2 تا 3 فرم ثابت  بوده و آن «مستند وحش و مستند اجتماعی» بوده است. از  معروفترین مستند های اجتماعی  میتوان به فیلم مستند  «نانوک شمالی»  ساخته  رابرت فلاهرتی اشاره کرد که در نوع خود دستاورد مهمی  در صنعت فیلم سازی بشمار میرفت.

به مرور با پیشرفت تکنولوژی  و گسترش تجارت در بستر نمایشات تصویری  انواع مستندات  پدید آمدند  که ارائه  بیطرفانه  و واقع گرایانه  خدمات و یا نوع محصول باعث افزایش روز افزون سفارش ساخت مستند و کلیپ های تشریحی  شد. در این مقاله نیز سعی شده بصورت اجمالی تعریفی از نماهنگ، مستند و انواع کلیپ های تجاری و تبلیغاتی ارائه شود تا در صورت سفارش  ساخت اطلاعات پایه ای کسب کرده باشید.

سفارش مستند وکلیپ در مازندران

در پایان توضیح مستند این نکته حائز اهمیت است که تولید یک مستند بر 3 اصل استوار است

1)تعیین موقعیت

2)متن

3)عناصر ضبط

برخلاف  سایر  مستندات  نمایشی  که ممکن است  حامل  بازیگر، تدارکات میزانسن و یا دیالوگ باشد؛ مستند تنها با تعیین موقعیت، یعنی  مشخص کردن مکان  یا موضوعی که  قرار است از آن فیلمی تولید شود؛سپس آماده کردن متنی که ممکن است بصورت نریشن (گفتن گوینده  در مرحله پس تولید) باشد و یا سوالاتی  که ممکن است  پرسیده  شود و نیز  عناصر ضبط  که شامل  تمام  تجهیزات فیلمبرداری و صدابرداری و نور پردازیست و باید  قبل از لمس دکمه ضبط تمام این 3 بخش آماده و مهیا باشد.

اما مستندات تبلیغاتی  کمی با فیلم های مستند  یا مستند حیات وحش متفاوت است و آن بخاطر ترنزیشن های بکاررفته در تولید و همینطور  متن مورد نظر  برای این گونه ویدئوهاست  که یا ممکن است  بیننده از زبان گوینده  و یا فردی در قاب تصویر  آنرا بشنود. 

در زیر  نمونه هایی از این مستندات  که تولید مجموعه دیجیمون است را میبینید که در برخی خلاقیت نمایشی و در برخی جلوه های بصری  بکار رفته است. با پیشرفت  تکنولوژی  ماهیت  مستندات تبلیغاتی  کمی تغییر کرده که برای جذاب بودن در نظر بیننده باید از این گونه تکنیک ها بکار بست.

سایر تولیدات تجاری

بخش تجاری

پیش از شروع همکاری پیشنهاد میکنم از تمام خدمات ما در بخش تجاری دیدن کنید، مطمعنأ تجربه دلنشینی خواهد بود.
سفارش ارسال پیامک های تبلیغاتی