معرفی مهمترین و پرفروشترین کتاب های بازاریابی آنلاین

بهترین کتاب ها در حوضه ی دیجیتال مارکتینگ کدامند؟

اگر بهترین بودن در زمینه بازاریابی آنلاین دغدغه شماست یا دیجیتال مارکتر هستید یا صاحب یک بیزینس که در آستانه رشد مرکب و سعودی ست؛ چون کسی که بدنبال مطالعه و بررسی پرفروشترین کتاب در زمینه بازار آنلاین هست بدون شک نبض بازار را در دست خواهد گرفت و خدمات یا مجموعه خود را به اوج ترند شدن خواهد رساند. این مقاله نقشه راه شما خواهد بود چون در مورد معرفی و شرح ماحصل مهمترین و پرفروشترین کتاب های دنیا در زمینه مدیریت کسب وکارها بلآخص در بستر مبتنی بر وب ویا همان دیجیتال مارکتینگ است.

از شماره 5 شروع میکنیم تا به انتها که مهمترین خواهد بود؛ تنها توصیه ای که قبل از آغاز معرفی لازم است بدانید این است ک چه صاحب استارت آپی و چه صاحب هر کسب وکاری لازم است که حداقل یک مورد ازین کتاب ها را خوانده باشید تا یک سر وگردن بالاتر فراتر از دیگران باشید.

خلاصه مطالب را در این ویدئو ببینید

کتاب شماره 5 « مسری اثر جونا برگر»

درانتخاب این کتاب گزینه های هم سطح دیگری هم وجود داشت مانند کتاب«گاو بنفش» نوشته ست گودین یا کتاب «بازاریابی دیجیتال» نوشته متینه مقدم؛ اما این کتاب انتخاب شد بدلیل ویژگی های نوشتاری خاصی که این کتاب داراست؛بدلیل استراتژی ای که جونا دراین کتاب برای رشد تک تک بیزینس هایی که میتوانن موفق تر باشن معرفی کرده است؛ تبلیغات شفاهی و رخ به رخ مسلماً مهمترین استراتژی بازاریابی برای اکثر مشاغل هاست، و این کتاب همه چیز در مورد چگونگی ایجاد محصولات ، خدمات یا حتی ایده هایی است که بیشتر از طریق پرزنت حضوری یا همان از طریق دهان به دهان منتشر می شوند. این اسم بدین سبب بر روی این کتاب گزاشته شده که این 6 اصل را پوشش میدهد «ارز اجتماعی، محرک ها، احساسات، قابلیت مشاهده عمومی، ارزش عملی و داستان ها»که هر یک از این اصول را می توانید در محصولات یا خدمات خود،یا حتی محتواهایی که برای گسترش کسب وکار خود تولید می کنید، بکار ببندید. این کتاب علاوه برای ایجاد قدرت و راهبرد برای بیزینس های باتجربه،برای کسب وکارهای نوپا عالیست؛ چون جونا معتقد است همه کسب وکارها رانباید با یک چوب راند و دستورالعمل هایی برای تأثیرگزاری و یافتن مواردِ در خاطر ماندن ارائه میدهد که بشدت برروی شما تأثیر خواهد گذاشت.

کتاب شماره 4 «استارت آپ ناب اثر اریک اریس»

استارت آپ ناب یک میکروب است (ازنظر حجم) و اگر بگویم یک کتاب مقدس برای استارت آپ ها و بیزینس من های موفق است اغراق نکرده ام؛ اگر یک ایده استارت آپی دارید و قصد تبدیل آن به یک کسب وکار پایدار، این کتاب انتخاب هوشمندانه ایست؛چگونه ایده خود را با فرضیات مجسم کنید، فرضیات را با واقعیت تناسب دهید، اعتبار سنجی کنید و قبل از سرمایه گذاری آینده آن را ببینید وسپس وقت و هزینه وسرمایه گذاری کنید.این کتاب را در مقابل کتاب «صفر تا یک» اثر بلیک مسترز میگذارند اما بنظرم این دو مکمل اند با هم چون صفر تا یک، در هر شرایطی تو را به اقدام و دست بکار شدن فرا میخواند و شعارش این است «تکاندن جسارت بهتر از خاموشی ست» اما استارتاپ ناب به اقدامی تورا سوق میدهد که صفر تاصد طریقت و مسیرهای رشد یا خطای آنرا سنجیدی و با دیدی باز پا به آن کار گزاشته ای. شرکت های بزرگ عمومأ سعی دارند مدیریت کسب وکار خود را به استارتاپ های بروکراتیک بدهند(آنهایی که سنتی و چارچوب مند قدم برمیدارند)اما اریک در این کتاب میگه استارتاپ هایی موفق اند که خلاقانه و چابک حرکت میکنند؛یعنی برای هر پروژه و کسب وکاری یک ایده خاص ، خلاقانه و منحصر بفرد دارند. اریک جوان که یک ایده پرداز ، کارآفرین و سرمایه گذار موفق آمریکایی ست در این کتاب علاوه بر نقد بازاریابی سنتی دستورالعمل ها و شیوه های جذابی برای رشد کسب وکارتان ارائه میدهد، ایده هایی که «پرورش، نشانه دار کردن خود، جذابیت و نگاه داشتن مشتری» را شامل میشود.

کتاب شماره3 «درک بازاریابی دیجیتال اثر دیمین رایان»

شما را با دایرة المعارف بازاریابی بلآخص بازاریابی دیجیتال آشنا میکنم؛ دیمین رایان یک فرهنگ لغت نوشته، نه البته تعریف لغت بلکه توضیح و کارکرد هر واژه و مختصاتِ آن در دنیای مدیریت کسب وکار که در بخش های کوتاه اما جامع از تعریف ماهیت شبکه ؛ توضیح UL صفحات و کارکرد وب، کارکرد موتورهای جستجوگر ، داشتن پست و شبکه اکترونیکی تا طریقه محتوا ساختن و کارکردِ آن در تمام شبکه های دیجیتال میپردازد؛ از شبکه های اجتماعی تاسایت های تبلیغاتی و خبری؛و نیز تکینک هایی برد سایت های شخصی. درک بازاریابی دیجیتال بواقع درک زمینه و کارکرد این مغوله ست وحتی برای سئو سایت روش های نوینی را ارائه میدهد تا صفحه تجاری کسب و کار خود را بدون دور زدن شبکه و یا هزینه های گزاف به یک برند ایده آلِ پرطرفدار تبدیل کنید. همچنین دیمین رایان دراین کتاب کسب وکارهایی که شانس برد بیشتری در این نوع بازار دارند معرفی میکند وبا مرور تجربه هایی از بزرگان عرصه تجارت شما را با نقشه راه مواجه میکند. برخلاف کتاب های دیگر که راه مبارزه کردن و ارائه شانس برد و باخت را مبناء کتاب خود قرار میدهند؛ درک بازاریابی اما به شما مسیر یاد میدهد؛ به شما میگوید زودترین مسیر راه در رو این است، اصلآ این جاده را من و اینگونه ساخته ام و این نقشه راه است، حالا سلاح و ادواتی که با خود میبرید چیست خودتان میدانید؛ ولی من این راهم بشما میگویم؛ در این کتاب حتی ادوات و تکنیک های ویژه ای نیز در بخش های مفصل برای موفقیت و بهترین بودن به شما ارائه میدهد؛ یکی از دلائل مهمی که این کتاب پیشنهاد ویژه ما نیز هست کامل بودنِ آن است، برای کسانی که دنبالِ صفر تا صدِ ماهیت کسب و کارهای دیجیتال هستند این کتاب برای تنها یک مورد در کتابخانه شما موجود بودن؛ عالی ست.

کتاب شماره2 «اصطکاک اثر راجر دولی»

در ستایش این کتاب باید واژه اصطکاک را به فرهنگ لغت کسب وکارها اضافه کرد چون کلمه ای کوتاه، کاربردی و درستیه. اصطکاک در اینجا به معنی تمام اعمال و رفتارهایی ست که سد راه رسیدنِ مشتری به هدف است؛ به یک معنی دیگر به صرف وقت و هزینه ای که مخاطب در صفحه یا درگاه کسب وکار شما صرف میکند اما منجر به خرید یا دریافت خدمات شما نمیشود مانند «برای خرید به بخش اعضاء بپیوندید _ ثبت ایمیل _ بازگشت و اقدام خرید مجدد_ عدم موجودی » یا واژگان و درگاههایی شبیه به اینها که مخاطب را از مشتری شدن پشیمان میکند؛ و در این کتاب با نام اصطکاک معرفی میشود. این کتاب یکسری کلیدهای طلایی در اختیار شما میگذارد تا آنچه را که عموم هم صنفان شما دور میکنند، شما جذب کنید. همان کارهایی که شرکت های بزرگ انجام میدهند مانند «لیست پرفروش ترین ها؛ توصیه شده ها؛ پر بازدیدها» واژگان اینچنینی سردرگمی را کاهش میدهند، اطمینان را انتقال میدهند وانجام یکسری کارهای دلخواه رابرای مردم آسان میکنند. عموم آموزش ها وسفارش های مدیریت کسب و کارها حول محور چگونگی ایجاد جذابیت میگردد ؛ اما گام بعدی بسیار مهم که این کتاب حلال آن است خدمات رساندن درست بعد از این مرحله ست، اینکه مخاطب از محصول و خدماتتان خوشش آمد و جذب شد چگونه باید او را راضی و خرید کرده نگاه داشت. این کتاب سومین اثر راجر دولی راجب روانشناسی کسب و کارهاست که بعد از «نفوذ ذهن»و «کنش مغز»پر طرفدارترین کتاب او نیز بشمار میرودکه بسیاری از بزرگان عرصه کسب وکار و تجارت آن را برای موفقیت در تمام کشورها توصیه کرده اند.

کتاب شماره1 « هک رشد اثر مورگان براون»

«شان الیس و مورگان براون» یکی از مهمترین و پرفروشترین کتاب های جهان را نوشته اند چون هک رشد فراتر از راه و رسم تجارت است ، یک فلسفه ست یک بینش راجب جذب مشتری از طریق شناساندن ویژگی محصول و خدمات خود به آنها ، از طریق استراتژی های کاربردی و نو ، راه و رسم تجارت و ارتقاء بیزینس را به شما می آموزد. هک رشد برخلاف کتاب های دیگر که مثال تجربه دیگران را در سراتاسر کتاب میپراکند؛ در این اثر ارزشمند، تمامأ سعی شده با روش های مختلف لذت استفاده از خدمات شما را به مشتری بچشاند. وقتی مخاطب شما با پوست و استخوان خود درک کندکه شما چه انحصاری دارید،و اعتماد کند به شما وخدماتتان دیگر وصل بشما خواهدبود. این کتاب که دو سال متوالی جایزه گرفته در مورد جذب مشتری، فعال کردنِ آن، حفظ مشتریان و کسب درآمد از آنها با استفاده از استراتژی‌های بسیار دقیق است، جایی که در انتهای صفحه، راه‌هایی برای ایجاد آن پیدا خواهید کرد. تعداد زیادی اطلاعات واقعا کاربردی و مفید در این کتاب وجود دارد و من بشدت آن را توصیه می کنم.

بهترین کتاب های جهان برای ارتقاء بیزینس بلآخص در بستر شبکه های مبتنی وب به شما معرفی شد. کتاب های ازین دست بسیارند مانند« یوتولیتی نوشته جئ بئر یا کشش نوشته گابریل واینبرگ» و حتی کتاب «اصول تبلیغات در گوگل نوشته حامد رضوی» همه این کتاب ها فوق العاده اند و کمکتون خواهند کرد تا با نگاهی تخصصی تر با یک سر و گردن بالاتر و موفق تر بودن از سایر رقبا در این دنیای پر زرق و برق بلآخص در بازار سرد ایران کسب وکار خود را با شیوه های اصولی ارتقاء دهید و باعث رشد و کارآفرینی شوید. امیدوارم ازین مطلب خوشتون اومده باشه و نظرهاتون رو به همراه داشته باشه.