ویدئو مارکتینگ وتأثیرش درسئو

در تولیدات مجموعه توسط adminیک دیدگاه بگذارید

اهمیت ویدئو در ارتقاء سایت

 کمتر کسی امروزه دردنیا وجود داردکه برای تأمین خواسته وپاسخ به سوالاتش به سراغ اینترنت وتخصصأ گوگل نمیرود؛ و اینجاست که بازاریابان اینترنتی وکسایی که درپی درآمد از اینترنت هستند، بستری را فراهم میکنند که درجواب هرنوع جستجوی افراد، سایت یا بستر آنها  به نمایش  گذاشته میشود.  هر چه تعداد  صفحات محتوای  شما  بیشتر باشد شانس به  نمایش  گذاشتن شما نیز بیشتر میشود، و البته این به یکسری اصول و قوائدی متکی ست که بطور مفصل در مقاله «سئو چیست»  به آن پرداخته شده؛ اما همین موضوع کافی ست که بدانید هر نوع محصول یا خدماتی را میتوان درهرنوع صفحه اینترنتی به نمایش گذاشت، واین شمایید که مشخص میکنید چه چیزی در کنار تغذیه اصلی به عنوان دسر به  مخاطب  خورانده شود؛  و اینجاست که  اهمیت نقش ویدئو برجسته میشود.

ویدئو مارکتینگ  (video marketing) به معنی بازاریابی ویدئویی، نوعی از  استراتژی  جذب مشتری ست که با هدف  اطلاع رسانی، ایجاد جذابیت ودرگیرکردن 82%از مخاطبینی که محتوای ویدئویی را  به محتوای  متنی  ترجیح میدهند، به عنوان یکی از دو ستون اصلیِ معرفی و بُردِ کسب وکار درکنارسایر راههای بازاریابی همچون اینفوگرافی، تصاویر ومحتوای متنی، شناخته میشود. در این مقاله همچون سایر مقالات مجموعه ماهتیسا از کاربرد تعاریف وجملات پر شاخ و برگِ خسته کننده  دوری  شده و مستقیماً  به  شناخت ماهیت ویدئو مارکتینگ، تآثیرش در  سئو سایت و راههای تولید یک محتوای کارآمد ویدئویی پرداخته شده، پس اگر به عنوان یک بیزینس من، و یا وبمستر و تولیدکننده محتوا درحال مطالعه این صفحه هستیدبه جزئیات مطالب توجه کافی داشته باشید چون از بروزترین مطالب و راهکارها در این مقاله استفاده شده؛ همچنین میتونید برای  بازدید از سایر صفحات سایت مجموعه ماهتیسا از لمس این کلمات استفاده کنید.

بعد از بروزرسانی گوگل باعناوین google penyain و panda درسال 2020، بسیاری ازوبمسترها دریافتند رتبه بندی وبسایت فقط ایجاد پیوندها ویا تآمین محتوای مکتوب نیست. تنظیم محتوای متنی باکیفیت که به مرور باعث جذب بک لینک ها و پیوندهای معتبر میشود، راهیست متداول و قدیمی که همچنان بسیاری از سایت ها ازآن برای ارتقای سایت خود دررنکینگ گوگل استفاده میکنند؛اما  این راهکار به  زمان زیادی برای ترغیب موتورهای  جستجوگر نیازمند است، و این صرف زمان  برای بسیاری از مارکت های بزرگ قابل تحمل نیست، ازینرو نوع دیگری از سئو جای خودرا در تکنیک های فریلنسرینگ  باز کرده که علاوه بر جذب مخاطبین و افزایش ترافیک سایت، گوگل نیز اهمیت خاصی برای این نوع محتوا قائل است.

VSEO  ویدئو  مارکتینگ، تکنیک  بازاریابی مدرنی ست  که کمتر فریلنسرها به سراغ آن میروند و معمولآ با بازسازی کدها، یا تولید سایرمحتواها، به ترغیب موتورهای جستجوگر میپردازند.اما مسئله همینجاست، بسیاری از برندهای معتبر به اهمیت وجود ویدئو در سایت وکانال خودپی برده اند ودربازار داغ رغبادرپی راهی تآثیرگذار و  همیشگی برای  ارتقاع کسب و کار یا خدمات خود  هستند. اما بپردازیم  به  بحث اصلی  که میتوان با  این عنوان شروع کرد:

«ویدئو مارکتینگ چه ویژگی هایی دارد»

همانطور که گفته شد ویدئو مارکتینگ به معنی تولید ویدئوهای کوتاهِ تبلیغاتی  یا تشریحیِ با کیفیت، به منظور تعریف خدمات، استراتژی ها، آموزش و یا معرفی محصولی  جهت ارائه در سایت، کانال ویاهربستر دیگری که درفضای اینترنتی دراختیار عموم مردم قرار میگیرد،تلقی میشود-این نوع ویدئوهااگر درسایت فروشگاهی قرار بگیرندبه عنوان جذب مشتری، اگر درسایت آموزشی بکار روند به عنوان افزایش ترافیک سایت،اگر درسایت های دولتی استفاده شوند برای روشنگری سریعتر عموم مردم ویا سایت های تبلیغاتی برای  فروش  و انجام معامله بیشتر  بکار  میروند- پس  این نوع ویدئوها  در هر سایتی کارآیی خود را دارند، اما  مشترکاً  این نوع محتوای بصری باعث سئو سایت وافزایش ترافیک سایت میشوند که متعاقبآ ارتقای رنکینگ گوگل را باخود به همراه دارد.برای اینکه بطور کامل  از تآثیر ویدئو  در سایت مطلع شوید، به این 3 عامل اصلی دقت کنید

1.فیلم ها عمق وکیفیت محتوای سئو راافزایش میدهد

موتورهای جستجوگر به محتوای باکیفیتی که به سوالات جستجو گران پاسخ واطلاعات ارزشمندی ارائه میدهد، اهمیت چندین برابر در طبقه بندی  جایگاه میدهند. فرض کنید صنعتگری هستید که قطعه خاصی را  با دستگاه خاصی که افراد معدودی آنرا  در اختیار دارند به بازار ارائه میدهید، شما باتصویر و محتوای مکتوب درصف رقبای بیشماری که همکار شماهستند قرار میگیرید، اما یک ویدئو کوتاه از نحوه  کار با آن دستگاه را  ارائه دهید؛ انفجار بزرگ شکل میگیرد و بطرز چشمگیری ترافیک سایتتان افزایش میابد، ومطلب مهمتر اینکه از سایت های دیگر به ویدئو شما لینک میدهند (در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد) واین یعنی کار تمام است؛ این موضوع راجب تمام مشاغل صدق میکند. پس میبینید که محتوای باکیفیت چگونه درالگوریتم گوگل نقش یک أبرقهرمان راایفامیکند

2. ویدئوها دیوار متن را میشکنند

 طبق اعلام  آمار گوگل  از بازدیدکنندگان، بعدازنگاه اول به ظاهرِ  سایت، در صورت بودنِ تنها محتوای متنی سایت را ترک میکنند،  و این نشان میدهد محتوای بصری بلآخص ویدئو به مخاطب این  سیگنال مثبت را  میدهد که تجربه خوبی  از سایت شما خواهد داشت؛ویدئو باعث میشودافراد وقت بیشتری در سایت شماصرف کنند، واین منجر به ارتقای شما درنتیجه جستجوی گوگل میشود.

3.محتوای ویدئویی باعث کسب بک لینک بیشتری میشود

طبق اشاره ای که دربالا شد گوگل اعلام کرده بیش از 88% افرادی که ویدئو آنلاین تماشا کرده اند آنرا با دیگران به اشتراک گزاشته اند، و این نشان میدهد بازاریابی ویدئویی میتواند بک لینک های زیادی  از سایت های مرتبط  دریافت کند؛ قبل از مثال بهتر است بدانید 46% از رتبه سایت توسط  بک لینک ها میسر میشود؛ که بطور مفصل آنرا درمقاله «سئو چیست» توضیح داده ایم.

مثال: همان دستگاه صنعتی را در نظر بگیرید؛ رقبای شما مقالاتی راجب فعالیتشان ارائه داده اند و چون ویدئو شما کامل و باارزش است مطلب خود را لینک میدند به ویدئو شما، و همین أمر باعث ارزش گذاری  چندین برابری گوگل  نسبت به سایت شما میشود.

این سه مبحث تعریف جامعی از استراتژی ویدئو مارکتینگ در یک بستر اینترنتی بود اما اگر دقیقتر بخوایم به این موضوع و اهمیت آن بپردازیم باید ویدئو مارکتینگ را در این 6اصل کلی تعریف کرد.

و کلام آخر

حال که اهمیت و کارایی ویدئو را درسایت و بسترهای اینترنتی دانستید؛ قبل از نحوه تولید آن باید  این مطلب را نیز بدانید؛ صاحبین برندهای بزرگ عامل اصلی موفقیت کسب وکار خود را ویدئوهای کوتاه وجذاب تبلیغاتی وآموزشی میدانند که اعتماد بازدید کننده  را به خود جلب میکند و منجر به این میشود  که مخاطب، علاوه بر خواننده سایر محتوای متنی بودن، با رضایت و آگاهی خودرا وارد قیف فروش میکند،چون بدون صرف زمانِ زیاد با جذابیت های بصری یک تئوری باکیفیت قبلآ به او ارائه شده,  اینجاست  که نقش یک  محتوای با کیفیت و هدفمند برجسته میشود، پس با ما باشید تا در مقاله «چگونه محتوای  ویدئویی بسازیم»  با  شناخت اصول  و  راههای  ساخت  یک محتوای ویدئویی جذاب و هدفمند آشنا شوید.

تأثیر ویدئو در ارتقاء سایت – تأثیر ویدئو در ارتقاء سایت – تأثیر ویدئو در ارتقاء سایت – تأثیر ویدئو در ارتقاء سایت

یک دیدگاه بگذارید