بعد از بروزرسانی گوگل باعناوین google penyain و panda درسال 2020، بسیاری ازوبمسترها دریافتند رتبه بندی وبسایت فقط ایجاد پیوندها ویا تآمین محتوای مکتوب نیست. تنظیم محتوای متنی باکیفیت که به مرور باعث جذب بک لینک ها و پیوندهای معتبر میشود، راهیست متداول و قدیمی که همچنان بسیاری از سایت ها ازآن برای ارتقای سایت خود دررنکینگ گوگل استفاده میکنند؛اما این راهکار به زمان زیادی برای ترغیب موتورهای جستجوگر نیازمند است، و این صرف زمان برای بسیاری از مارکت های بزرگ قابل تحمل نیست، ازینرو نوع دیگری از سئو جای خودرا در تکنیک های فریلنسرینگ باز کرده که علاوه بر جذب مخاطبین و افزایش ترافیک سایت، گوگل نیز اهمیت خاصی برای این نوع محتوا قائل است.
VSEO ویدئو مارکتینگ، تکنیک بازاریابی مدرنی ست که کمتر فریلنسرها به سراغ آن میروند و معمولآ با بازسازی کدها، یا تولید سایرمحتواها، به ترغیب موتورهای جستجوگر میپردازند.اما مسئله همینجاست، بسیاری از برندهای معتبر به اهمیت وجود ویدئو در سایت وکانال خودپی برده اند ودربازار داغ رغبادرپی راهی تآثیرگذار و همیشگی برای ارتقاع کسب و کار یا خدمات خود هستند. اما بپردازیم به بحث اصلی که میتوان با این عنوان شروع کرد:
«ویدئو مارکتینگ چه ویژگی هایی دارد»
همانطور که گفته شد ویدئو مارکتینگ به معنی تولید ویدئوهای کوتاهِ تبلیغاتی یا تشریحیِ با کیفیت، به منظور تعریف خدمات، استراتژی ها، آموزش و یا معرفی محصولی جهت ارائه در سایت، کانال ویاهربستر دیگری که درفضای اینترنتی دراختیار عموم مردم قرار میگیرد،تلقی میشود-این نوع ویدئوهااگر درسایت فروشگاهی قرار بگیرندبه عنوان جذب مشتری، اگر درسایت آموزشی بکار روند به عنوان افزایش ترافیک سایت،اگر درسایت های دولتی استفاده شوند برای روشنگری سریعتر عموم مردم ویا سایت های تبلیغاتی برای فروش و انجام معامله بیشتر بکار میروند- پس این نوع ویدئوها در هر سایتی کارآیی خود را دارند، اما مشترکاً این نوع محتوای بصری باعث سئو سایت وافزایش ترافیک سایت میشوند که متعاقبآ ارتقای رنکینگ گوگل را باخود به همراه دارد.برای اینکه بطور کامل از تآثیر ویدئو در سایت مطلع شوید، به این 3 عامل اصلی دقت کنید
1.فیلم ها عمق وکیفیت محتوای سئو راافزایش میدهد
موتورهای جستجوگر به محتوای باکیفیتی که به سوالات جستجو گران پاسخ واطلاعات ارزشمندی ارائه میدهد، اهمیت چندین برابر در طبقه بندی جایگاه میدهند. فرض کنید صنعتگری هستید که قطعه خاصی را با دستگاه خاصی که افراد معدودی آنرا در اختیار دارند به بازار ارائه میدهید، شما باتصویر و محتوای مکتوب درصف رقبای بیشماری که همکار شماهستند قرار میگیرید، اما یک ویدئو کوتاه از نحوه کار با آن دستگاه را ارائه دهید؛ انفجار بزرگ شکل میگیرد و بطرز چشمگیری ترافیک سایتتان افزایش میابد، ومطلب مهمتر اینکه از سایت های دیگر به ویدئو شما لینک میدهند (در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد) واین یعنی کار تمام است؛ این موضوع راجب تمام مشاغل صدق میکند. پس میبینید که محتوای باکیفیت چگونه درالگوریتم گوگل نقش یک أبرقهرمان راایفامیکند
2. ویدئوها دیوار متن را میشکنند
طبق اعلام آمار گوگل از بازدیدکنندگان، بعدازنگاه اول به ظاهرِ سایت، در صورت بودنِ تنها محتوای متنی سایت را ترک میکنند، و این نشان میدهد محتوای بصری بلآخص ویدئو به مخاطب این سیگنال مثبت را میدهد که تجربه خوبی از سایت شما خواهد داشت؛ویدئو باعث میشودافراد وقت بیشتری در سایت شماصرف کنند، واین منجر به ارتقای شما درنتیجه جستجوی گوگل میشود.
3.محتوای ویدئویی باعث کسب بک لینک بیشتری میشود
طبق اشاره ای که دربالا شد گوگل اعلام کرده بیش از 88% افرادی که ویدئو آنلاین تماشا کرده اند آنرا با دیگران به اشتراک گزاشته اند، و این نشان میدهد بازاریابی ویدئویی میتواند بک لینک های زیادی از سایت های مرتبط دریافت کند؛ قبل از مثال بهتر است بدانید 46% از رتبه سایت توسط بک لینک ها میسر میشود؛ که بطور مفصل آنرا درمقاله «سئو چیست» توضیح داده ایم.
مثال: همان دستگاه صنعتی را در نظر بگیرید؛ رقبای شما مقالاتی راجب فعالیتشان ارائه داده اند و چون ویدئو شما کامل و باارزش است مطلب خود را لینک میدند به ویدئو شما، و همین أمر باعث ارزش گذاری چندین برابری گوگل نسبت به سایت شما میشود.