دیجیتال مارکتینگ چیست؟

مفهوم Digital marketing و تاریخچه آن

با پیدایش شبکه های اینترنت و برنامه های ارتباط جمعی ،مقوله ی تبلیغات رنگ و بوی متفاوتی بخود گرفت و صاحبین برندها و کسب وکارهایی که پیش از آن به شیوه سنتی مردم را از محصولات و خدمات خود مطلع میکردند با این سوال مواجه شدند که واقعأ دیجیتال مارکتینگ چیست؟ و چه تفاوت و منفعتی میتواند برای ما بهمراه داشته باشد؟ دراین پست به مفهوم این شیوه از بازاریابی و راههای انجام آن خواهیم پرداخت؛ پس تا انتها همراه ما باشید:

فهرست مطالب

دارن هاردی نویسنده کتاب موفق «اثر مرکب» میگه: تا پیش از فهمیدن دیجیتال مارکتینگ فکر میکردم تبلیغات تنها برای به رخ کشیدن قدرت ها به یکدیگر است اما بازاریابی دیجیتال یک فرهنگ موفقیت و رشد است.

اما مفهوم دیجیتال مارکتینگ چیست؟ به تبلیغات و معرفی و ارتقاء یک کسب وکار یا فعالیت فرد یا مجموعه در تمام بسترهای مبتنی بر نت دیجیتال مارکتینگ میگویند. یعنی معرفی و تبلیغاتی که تنها در دستگاههای الکترونیکی شکل میگیرد را شامل میشود. ازین جهت تنها متعلق به کسب وکارها نمیباشد چون ممکن است یک فعال حقوق بشر یا گروه و فردی بدون قصد مالی اطلاع رسانی انجام دهند ازین جهت بازاریابی در شبکه های دیجیتال تنها تجاری و مختص کسب وکارها نیست. عده ای اولین تبلیغات دیجیتال را متعلق به ماههای ابتدایی پیدایش رادیو در اواخر قرن هیجدهم میدانند و بسیاری نیز معتقدند با اختراع تلویزیون و توانایی ارسال پیام تصویری تبلیغات هم درآن بوجود آمد؛ اما هرچه که هست دیجیتال مارکتینگ قدمتی بیش از صد ساله دارد.

تفاوت بازاریابی سنتی با بازاریابی دیجیتال

بازاریابی سنتی شامل آگهی‌های چاپی (تراکت،بروشور،بنر…)، بیلبوردها، مجلات و روزنامه ها، و تمام اطلاع رسان هایی ست که بصورت میدانی (غیر دیجیتال) وجود دارند وقابل لمس هستند. رادیو و تلویزیون بعنوان دیجیتال مارکتر خاموش یا بازاریاب دیجیتال آفلاین برشمرده میشوند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

عمده ترین تفاوتی که بازار سنتی با مدرن دارد عدم وجود بازار هدف در تبلیغات سنتی است؛ یعنی شما بیلبورد یا تبلیغات تلویزیونی را برای عامه ی مردن پخش میکنید و نمیتوان در آن بازار هدفی را مشخص کرد یا برای قشر خاصی تبلیغ کرد. همینطور هزینه تبلیغات سنتی بسیار بیشتر از تبلیغات آنلاین تمام میشود و مورد سوم غیر قابل آنالیز بودن تبلیغات و رفتار مشتریان در بازار سنتی است. یعنی برخلاف بازاریابی دیجیتال که نرم افزارهایی مانند ( google analytix ` google search console یا CRM) برای تحلیل و مدیریت بازار هدف وجود دارد در بازاریابی سنتی این امکان وجود نخواهد داشت.

اما گاهی و در مناطقی تبلیغات سنتی بیشتر جوابگو خواهد بود و همیشه بازاریابی دیجیتال پیشتاز نیست ؛ مثلآ در مناطقی که عامه ی مردن به اینترنت دسترسی ندارند یا نوع تبلیغات برروی معابر شهری بیشتر بازدید بهمراه خواهد داشت؛ یا تبلیغات برای اقشار روزنامه خوان که امکان توجه و بازدهی در این موارد بیشتر از آنلاین است.

ابزارها و کانال های بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال شیوه ها و ابزار های متفاوتی برای اجراء دارد تا ازین طریق هم بازار هدف کسب و کار خود را مشخص کنید و هم طبق نیاز و رفتار کاربران هدف؛ خدمات خود را ارائه دهد و این از اصلی ترین تفاوت های این نوع بازاریابی با بازاریابی سنتی ست. کانال هایی مانند (شبکه های اجتماعی ؛سایت های تبلیغاتی؛ تبلیغات کلیکی یا سئو و…) همگی در اختیار شما قرار دارند تا طبق خدماتتان کاربران را به سمت شما جلب کنند. بیشتر اهداف شما احتمالاً مربوط به ایجاد سرنخ، افزایش آگاهی از برند، بهبود نرخ تبدیل و در نهایت، فروش بیشتر خواهد بود.

به‌علاوه شما می‌توانید ترکیبی از استراتژی‌ها را برای اهداف مختلف در نظر بگیرید و با هم ترکیب کنید. دیجیتال مارکتینگ حدود 9 ابزار و شاخه ی اصلی برای اجراء دارد که شامل:

  • بازاریابی محتوا
  • بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO)
  • تبلیغات کلیکی(PPC)
  • ایمیل مارکتینگ
  • بازاریابی ارجاعی یا مشارکتی
  • بازاریابی شبکه‌های اجتماعی
  • اتوماسیون بازاریابی
  • روابط عمومی آنلاین 
  • آفیلیت مارکتینگ

. بازاریابی محتوا (Content Marketing)

بازاریابی از طریق تولید و مدیریت محتوا از اصلی ترین فرمول های دیجیتال مارکتینگ است که میشود گفت پایه ی تمام شاخه های ارائه شده این نوع بازاریابی ست؛ یعنی شما چه در سئو، چه فعالیت در شبکه های اجتماعی؛ از کلیکی تا آفیلیت مارکتینگ تمامأ باید محتوا ساز فوق العاده ای باشید تا تبلیغات، تأثیر خود را بگذارد و در واقع نرخ بازگشت سرمایه یا ROI افزایش یابد. محتوا در رسانه های دیجیتال شامل 4 بخش اصلی میشود:

  + محتوای متنی

  +محتوای ویدئویی

  +محتوای تصویری یا اینفوگرافیک

  +محتوای صوتی

********

محتوای متنی

به وبلاگ ها، مقالات،کپشن ها و تمام متن های نوشتاری که در پلتفرم ها و بخش های مختلف شبکه های الکترونیکی منتشر میکنید گفته میشود. از جواب مخاطبین در دایرکت اینستاگرام تا ایمیلی که زیر صفحه یکی از سایت ها مینویسید را شامل میشود فقط کافی ست که در راستای هدف و تبلیغات خود متنی را بنویسید و اگر هدفمند باشد شما در واقع تولید محتوا کردید.

محتوای ویدئویی

از اسمش پیداست و شامل تمام فرمت های ویدئویی میشود. از ویدئوهایی که در شبکه های اجتماعی منتشر میکنید تا استوری های خبری و مناسبتی را شامل میشود .

محتوای تصویری

انتشار تصویر در شبکه های دیجیتال محتوای تصویریست؛ اما اگر کاری مانند طراحی یا حتی تصحیح رنگ برروی آن انجام دهید دیگر میشود اینفوگرافیک و شما با بنر ،لوگو یا لیبل هایی که از خدمات و مجموعه خود طراحی و منتشر میکنید یک بازاریابی اینفوگرافیک انجام داده اید.

محتوای صوتی

شامل پادکست ها، وویس ها و فایل های صوتی ست که در راستای معرفی و تبلیغات از خدمات خود منتشر میکنید. میتوانید سری به صفحه «پادکست های تجاری» ما بزنید و از ماهیت آن مطلع شوید

با بازاریابی محتوا، تمرکز خود را به ارتقای ارزش خود از طریق محتوای مرتبط و مفید معطوف می‌کنید. بازاریابی محتوا منجر به نتایج، افزایش اعتماد و ایجاد آگاهی از برند می‌شود. با انتشار محتوای باکیفیت، خود را به‌عنوان یک مرجع در حوزه کاری خود معرفی می‌کنید.

. بهینه‌سازی موتور جستجو (SEM)

امروزه عمومأ حتی با داشتن پروفایل هایی از خدمات مختلف برای یافتن مکان یا فروشگاه خاصی به سراغ سرچ در گوگل میرویم و جمله یا کلماتی رو مینویسیم و گوگل در ردیف های مختلف به ما صفحاتی را نشان میدهد که هریک متعلق به مجموعه ی خاصی ست. بیش از 85 درصد مردم با ورود به همان 2 یا3 صفحه اول به مقصود خود میرسند و این یعنی 73درصد شانس فروش بیشتر برای کسب وکارهایی که در رنکینگ بالاتر موتورهای جستجوگر قرار دارند واین یعنی سئو SEO. پس موتورهای جستجوگر همان شبکه های اطلاعاتی هستند که ما مطلبی را در آن سرچ میکنیم مانند (گوگل ، مایکرسافت و یاهو) و بهینه سازی موتورها یعنی با تولید محتوا، لینک سازی صحیح ،تعامل و چند تکنیک دیگر به ربات های گوگل القاء میکنیم که صفحه ما مرجعی مناسب برای پاسخ به سرچ این کلمات است. به این کلمات مرتبط با کسب وکار شما «کلمات کلیدی» میگویند که میتوانید در سایت (sligraph.com) بیشترین کلمات سرچ شده بیزینس خود را بیابید. به مرور با ورود بیشتر مخاطبین به صفحه شما، ترافیک سایت شما افزایش میابد و در نتیجه در رنکینگ بالاتری قرار میگیرید.

تفاوت SEO با SEM

بسیاری از وبمسترها تفاوتی برای این دو قائل نیستن چون هردو به معنی بهینه سازی موتورهای جستجوگر است. اما SEO به بهینه سازی ارگانیک گفته میشود و SEM به معنی تلفیقی از  بهینه سازی ارگانیک و بهینه سازی پولی یا PPC است. پس SEM معنی جامع تری از بهینه سازی موتورهای جستجوگر است.

سئو به دو صورت ؛سئو داخلی (One-Page Seo) و سئو خارجی (Off-Page Seo) انجام میشود که بدیل گسترده بودن مطالب آن پیشنهاد میکنم حتما مقاله ی «سئو چیست؟» را مطالع بفرمایید اما برای جمع بندی باید گفت بهینه سازی هم محلی وجود دارد برای کسب وکارهای محله ای و شهری و هم گسترده در سطح بین الملل که زمان بیشتری نیز برای ارتقاء نیاز دارد. یکی از صفات اصلی seo زمانبر  بودن آن است که گاهأ صاحبین کسب وکارها نمیتوانند ماهها و سالها منتظر بمانند ازینرو بسراغ تبلیغات کلیکی یا پولی میروند که زودتر به نتیجه برسند.

تبلیغات کلیکی یا PCC

همانطور که در بالا گفته شد بسیاری از کارفرماها نمیتوانند منتظر سئو ارگانیک بمانند و یا مدیر بعضی مناسبت ها و همایش ها در اسرع وقت و مدت محدود میخواهد اطلاع رسانی عمومی داشته باشد ازین رو به سراغ پرداخت هزینه به موتورهای جستجوگر میرود. PCC مخفف (PAY PER CLICK) است که به معنی پرداخت هزینه در إزای هر کلیک میباشد. یعنی شما مستقیمأ به موتورهای جستجوگر برای بالاترین بودن صفحه یا مطلبتان (در ازای هر کلیکی که وارد میشود CPC؛ در إزای 1000بار نمایشCPM؛ در إزای اقدامی خاص مثلأ خرید CPA؛ إزای ایجاد سرنخCPL) پول پرداخت میکنید.

موتورهای جستجوگری که این امکان را در اختیار کاربران قرار میدهند شامل(google ads ؛ bing ads و yahoo) هستند که میتوانید در مقاله ی «ماهیت تبلیغات کلیکی » بطور جامع از آن و دلائل سخت بودن این نوع بازاریابی بخاطر ایران تحریم شده بدانید.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

به یکی از جذابترین بخش های بازاریابی رسیده ایم که عمومأ همه ی ما اطلاعاتی از آن داریم. بازاریابی شبکه های اجتماعی یا SMM به عنوان ویترین مغازه ی شما با امتیازات بیشمار است. پلتفرم های انتقال داده های محتوای 4گانه و یا پیام رسان های مبتنی بر نت به عنوان شبکه های اجتماعی شناخته میشوند که عامه ی مردم در آن حضور دارند و میتواند فرصت بینظیری برای تبلیغات کسب وکار شما باشد. شما میتوانید محصول و خدمات خود را بطور مستقیم در پروفایل خود بفروش برسانید ویا لینک فروشگاه سایت خود را به آن متصل کنید ،همین اتفاق در سایت نیز میتواند بی افتد . 

ایسنتاگرام؛ یوتیوب، لینکدین؛ واتساپ بیزینس، تلگرام؛ فیسبوک و آپارات جزء محبوبترین و پراستفاده ترین شبکه های اجتماعی محسوب میشوند که هرکدام امتیازات خاصی را در اختیار شما قرار میدهند. 

اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازاریابی ارجاعی

یکی از بخش های مهم بازاریابی شبکه های اجتماعی بازاریابی ارجاعی ست که به اینفلوئنسرهای پر طرفدار در این کانال ها سفارش تبلیغ محتوای خود را میدهید و در واقع تبلیغ کردن را ارجاع داده اید به کسی که افراد زیادی حرف و رفتار اورا میخوانند وعمل میکنند واین یعنی تبلیغات موثر

سوشیال مارکتینگ مبحثی گسترده است که در چند خط قابل بررسی نیست پیشنهاد میکنم صفحه ی «social marketing» را برای اطلاع کامل ازین نوع بازاریابی بخوانید

. ایمیل مارکتینگ (Email Marketing)

ایمیل یکی از محبوبترین ابزار تبلیغات دیجیتال با 4 میلیار کاربر در سراسر جهان بشمار میرود. ایمیل یک سرویس پیام رسان آنلاین فوق العاده است که شرکت های بزرگی آنرا ارائه میدهند مانند (گوگل ؛ یاهو ؛مایکروسافت) و میتوانید با یک «تقویم محتوایی» اصولی هزینه ی مصرف شده در هرایمیل را به سود حداقل 3برابری تبدیل کنید.

برای استفاده بهتر از ایمیل میتوانید اتفاقات مهم روز و هفته، ویژگی های منطقه ی کاربر ، و سوپرایزهای خبری را با دریافت ایمیل کاربر که با یکبار وارد شدن بشما داده؛ برایش ارسال کنید.

کمپین‌های بازاریابی ایمیلی خود را شخصی‌سازی کنید. هر زمان که شخصی اقدام خاصی انجام داد، مانند بازدید از صفحات محصول شما یا ثبت‌نام برای یک دوره آزمایشی رایگان، بر اساس مکانی که در چرخه خرید قرار دارند، ایمیل‌های حاوی پیام مناسب را برای او ارسال کنید.

برای مدیریت ایمیل مارکتینگ خود و ارسال برای چندین نفر احتیاج به یک نرم افزار مدیریت ایمیل دارید که مهمترین آن در زیر ذکر شده:

Mailchimp

یکی از قدرتمندترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ جهان است. با استفاده از Mailchimp شما می‌توانید ۱۲۰۰۰ ایمیل به ۲۰۰۰ نفر در هر ماه به صورت رایگان ارسال کنید. همچنین این ابزار با قابلیت تقسیم‌بندی مخاطبان، اتوماسیون قوی، آمار و گزارش‌هایی که از دیده شدن و کلیک بر روی ایمیل موردنظر می‌دهد، به شما کمک می کند کمپین خود را تحلیل کنید و محتوای بهینه و جذاب‌تری برای ایمیل خود خلق کنید.

می‌توانید از سرویس‌های ایرانی خوبی همانند میل‌چی، میل‌تاز، نامه‌رسان چابک و… و همچنین از ابزارهای قدرتمند خارجی دیگری همانند Mailerlite، Emma، Marketo، GetReponse و… برای اجرای کمپین‌های خود استفاده کنید.

بازاریابی ارجاعی یا مشارکتی

ارجاع دادن به معنی انتقال وظیفه ی تبلیغات به عهده شخص یا مجموعه دیگر است. بازاریاب ارجاعی یا ARM در ازای دریافت هزینه یا تخفیف محتوای تبلیغاتی شما را در صفحه خود به اشتراک میگذارد. این نوع تبلیغات با آفیلیت مارکتینگ یا تبلیغات وابسته متفاوت است و در واقع شبیه به اینفلوئنسر مارکتینگ است که مجموعه و خدمات شما را فردی به مخاطبین خود پیشنهاد میدهد و برای تبلیغ بنر شما وقت میگذارد .

سایت های تبلیغاتی

سایت های معتبر تبلیغاتی با الکسا پایین نمونه معتبر تبلیغات ارجاعی هستند که رایگان یا با پرداخت هزینه و یا تعامل دوسویه امکان درج تبلیغ شما را در سایت میدهند. مانند (نیاز روز ؛ نیاز پرداز ؛ شیپور ؛ کتاب اول و…) که یکی از مهمترین بخش های تبلیغات آنلاین برای کسانی ست که هنوز صفحه اختصاصی برای کسب وکار خود ندارند.

اتوماسیون بازاریابی (Marketing Automation)

اتوماسیون بازاریابی در واقع به نرم افزار یا مجموعه شبکه های برنامه نویسی شده ای  اطلاق می‌شود که عملیات اصلی بازاریابی دیجیتالی شما را خودکار انجام میدهد. بسیاری از بخش‌های بازاریابی را در صورت نبودن این برنامه ها می بایست بصورت دستی انجام میدادید مانند:

* روند پرورش lead یا سرنخ

تولید سرنخ‌ها و تبدیل آن‌ها به مشتریان می‌تواند یک فرآیند طولانی باشد. شما می‌توانید این فرآیند را با ارسال ایمیل‌ها و محتوایی که با معیارهای خاصی مطابقت داشته باشند، خودکار کنید.

* تحلیل و گزارش کمپین های تبلیغاتی

کمپین‌های بازاریابی می‌تواند شامل تعداد زیادی افراد مختلف، ایمیل‌ها، محتوا، صفحات وب، تماس‌های تلفنی و موارد دیگر باشد. اتوماسیون بازاریابی می‌تواند به شما کمک کند هر چیزی را که روی آن کار می‌کنید را بر اساس کمپین در حال اجرا مرتب کنید و سپس عملکرد آن کمپین را بر اساس پیشرفت همه این موارد در طول زمان، پیگیری کنید.

* خبرنامه های ایمیل

اتوماسیون ایمیل فقط به شما این امکان را نمی‌دهد که به طور خودکار برای مشترکین خود ایمیل ارسال کنید؛ بلکه به شما کمک می‌کند فهرست مخاطبین خود را به صورتی تنظیم کنید که خبرنامه‌های شما فقط به افرادی ارسال شود که می‌خواهند آن‌ها را در صندوق ورودی خود ببینند.

مهمترین کتابهای بازاریابی آنلاین

روابط عمومی آنلاین (Online PR)

روابط عمومی آنلاین مانند همان روابط عمومی سنتی ست ولی مبتنی بر نت که به معنی دریافت نظرها و ری اکشن های مخاطبین طی بازدید از نشریات دیجیتال، وبلاگ ها و سایر وب سایت‌های مبتنی بر محتوا ست. این یک امتیاز منحصربفرد دنیای آنلاین است که بشما اجازه ی ارتباط با مشتریان ، تجزیه تحلیل خواسته و نیازهایشان و آماده سازی طرح هایی برای مرتفع کردن این نیازها را میدهد. واین یعنی روابط عمومی آنلاین که در واقع مدیر تولید برروی صندلی نشسته و مخاطبین برروی سن نظرها و پیشنهادات خود را به او ابلاغ میکنند.

. بازاریابی وابسته (Affiliate Marketing)

بازاریابی وابسته یکی از پرسودترین و رایج ترین نوع بازاریابی ست که به معنی تبلیغات توسط یک واسطه است. درواقع آفیلیتر یک رابط و تدارکات چی بین تاجر و مصرف کننده ست. که در بعضی مواقع مصرف کننده میتواند ناشر باشد. مثلأ آژانس تبلیغاتی دیجیمون رابطی ست برای کسانی که میخواهند در google ads تبلیغ درج کنند و بدلیل تحریم بودن نمیتوانند و یا ارتباطی که آژانس ما با اینفلوئنسرها و کانال های خبری مهم دارد و سفارش تبلیغ مشتری را ما به آنها میدهیم و ما میشویم واسطه و به این نوع تبلیغات بازاریابی وابسته گفته میشود.

در بسیاری موارد معنی دیگری نیز دارد و شامل مشارکت با یک خرده‌فروش آنلاین یا بازاریاب معتبر میشود که در آن از هر فروش یا سرنخ‌هایی که وارد کرده، کمیسیون دریافت می‌کند. با این کار محصولات یا خدمات شما را به شبکه گسترده‌ای از مخاطبان از طریق وب‌سایت‌ها، پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها یا خبرنامه‌ها ارجاع داده می‌شود.

سرنخ‌های فروش واجد شرایط تا حد زیادی توسط بازاریاب‌های وابسته تأثیرگذاری ایجاد می‌شوند که مخاطبان هنگام تصمیم‌گیری برای خرید به آن‌ها اعتماد می‌کنند. این به شما امکان می‌دهد با مشتریان آن‌ها که برای خرید نیز آماده هستند ارتباط برقرار کنید.

در بیشتر موارد این روش یک بازی برد-برد است. شما با همکاری در فروش با یک شرکت وابسته به مخاطبان هدف یا مصرف‌کنندگان جدید در جوامع خاص دسترسی پیدا می‌کنید، برای هزینه هر کلیک یا فروش به توافق می‌رسید و فقط برای تبدیل‌های واقعی ملزم به پرداخت هزینه می‌شوید. در ازای آن، شرکای شما بدون هزینه اولیه و استرس بسیار کم، درآمدی غیرفعال به دست خواهند آورد. مثلا دیجی‌کالا که یکی از معتبرترین آفیلیت های کشور است و در عوض مبلغی توافق شده که درصدی از فروش است؛ امکان داشتن بنر تبلیغاتی را در سایت خود به شما میدهد.

 آفلاین دیجیتال مارکتینگ چیست؟

همان فعالیت‌­های بازاریابی که به صورت سنتی و محیطی اجرا می‌­شده است اگر با استفاده از ابزارهای دیجیتال باشد در این دسته قرار می‌­گیرد:

  1. بازاریابی محیطی ارتقاء یافته
  2. رادیو مارکتینگ / بازاریابی رادیویی
  3. تلویزیون مارکتینگ / بازاریابی تلویزیونی
  4. تلفن مارکتینگ / بازاریابی تلفنی

چارچوب اصلی دیجیتال مارکتینگ

تمام برنامه ریزی ها و اهداف دیجیتال مارکتینگ در سناریو «قیف فروش» خلاصه میشود که شامل:

* آگاهی

اطلاع رسانی عموم مردم از برند یا خدمات شما که از هردو بخش آفلاین و آنلاین میتوان استفاده کرد

* جذب

دراین بخش باید اولین جذابیت ها و آسان سازی مراحل خرید را شرح داد تا در واقع مشتری را فعال سازی کرد و او را بسمت خرید سوق داد که میتوان از (شبکه‌­های اجتماعی، صفحات فرود، بازاریابی مجدد، ایمیل مارکتینگ یا…) استفاده کرد

* تعدد خرید

در این بخش باید سعی کنید مشتری را به یک خریدار پر تکرار تبدیل کنید که از ریتارگتینگ، CRO، UGC، شخصی‌­سازی، ایمیل مارکتینگ و… می‌­توان در این بخش استفاده کرد.

*وفادار سازی

و نهایتأ تبدیل مشتری به یک وفادار همیشگی که شما را به دوستان و بستگان خود پیشنهاد دهد وبه هیچ گزینه دیگری فکر نکند در این بخش نیز شخصی­‌سازی­‌های اتوماتیک، برنامه­‌های وفادارسازی، سیستم­‌های CRM و… از تاکتیک‌های مرسوم است.

نتیجه گیری

بطور گسترده در متن بالا از مزایای بازاریابی دیجیتال گفتیم و اینکه چه هدف گیری و تجزیه تحلیلی میتوان روی مشتریان بازاریابی آنلاین داشت، هزینه ی کمتر این نوع تبلیغات را بررسی کردیم و گفتیم دیجیتال مارکتینگ در تمام نقاط کشور و حتی دنیا میتواند برای ما مشتری بهمراه داشته باشد آنهم در کمترین زمان ممکن و اینکه نرخ بازگشت سرمایه یا ROI در بازاریابی دیجیتال حداقل دوبرابر بازاریابی سنتی است و کم و کاست این را مدیر دیجیتال مارکتر و مجری های آن مشخص میکنند. آنالیز؛ تقویم محتوایی؛ تأمین محتوای 4گانه در رایج ترین پلتفرم های عمومی و ارتقاء جایگاه در موتورهای جستجوگر جزء مهمترین بخش های این نوع بازاریابی ست.

آژانس تبلیغاتی دیجیمون

مجموعه دیجیمون با سالها فعالیت در زمینه دیجیتال مارکتینگ و مدیریت و ارتقاء کسب وکارها در بستر رسانه های دیجیتال میتواند سکوی ارتقاء بیزینس شما دراین بستر باشد. میتوانید با بازدید از سایت و کانال های ما برای مشاوره و ثبت سفارش باما در ارتباط باشید

دیجیتال مارکتینگ چیست؟ دیجیتال مارکتینگ چیست؟ دیجیتال مارکتینگ چیست؟ دیجیتال مارکتینگ چیست؟ دیجیتال مارکتینگ چیست؟ دیجیتال مارکتینگ چیست؟