بازاریابی از طریق تولید و مدیریت محتوا از اصلی ترین فرمول های دیجیتال مارکتینگ است که میشود گفت پایه ی تمام شاخه های ارائه شده این نوع بازاریابی ست؛ یعنی شما چه در سئو، چه فعالیت در شبکه های اجتماعی؛ از کلیکی تا آفیلیت مارکتینگ تمامأ باید محتوا ساز فوق العاده ای باشید تا تبلیغات، تأثیر خود را بگذارد و در واقع نرخ بازگشت سرمایه یا ROI افزایش یابد. محتوا در رسانه های دیجیتال شامل 4 بخش اصلی میشود:
+ محتوای متنی
+محتوای ویدئویی
+محتوای تصویری یا اینفوگرافیک
+محتوای صوتی
********
محتوای متنی
به وبلاگ ها، مقالات،کپشن ها و تمام متن های نوشتاری که در پلتفرم ها و بخش های مختلف شبکه های الکترونیکی منتشر میکنید گفته میشود. از جواب مخاطبین در دایرکت اینستاگرام تا ایمیلی که زیر صفحه یکی از سایت ها مینویسید را شامل میشود فقط کافی ست که در راستای هدف و تبلیغات خود متنی را بنویسید و اگر هدفمند باشد شما در واقع تولید محتوا کردید.
محتوای ویدئویی
از اسمش پیداست و شامل تمام فرمت های ویدئویی میشود. از ویدئوهایی که در شبکه های اجتماعی منتشر میکنید تا استوری های خبری و مناسبتی را شامل میشود .
محتوای تصویری
انتشار تصویر در شبکه های دیجیتال محتوای تصویریست؛ اما اگر کاری مانند طراحی یا حتی تصحیح رنگ برروی آن انجام دهید دیگر میشود اینفوگرافیک و شما با بنر ،لوگو یا لیبل هایی که از خدمات و مجموعه خود طراحی و منتشر میکنید یک بازاریابی اینفوگرافیک انجام داده اید.
محتوای صوتی
شامل پادکست ها، وویس ها و فایل های صوتی ست که در راستای معرفی و تبلیغات از خدمات خود منتشر میکنید. میتوانید سری به صفحه «پادکست های تجاری» ما بزنید و از ماهیت آن مطلع شوید
با بازاریابی محتوا، تمرکز خود را به ارتقای ارزش خود از طریق محتوای مرتبط و مفید معطوف میکنید. بازاریابی محتوا منجر به نتایج، افزایش اعتماد و ایجاد آگاهی از برند میشود. با انتشار محتوای باکیفیت، خود را بهعنوان یک مرجع در حوزه کاری خود معرفی میکنید.