اینستاگرام، کلاب هوس، فیس بوک، توییتر، اسنپ چت؛ تقریباً همه، از جمله مادر بزرگ های 85 ساله، به نوعی در شبکه های اجتماعی حضور دارند. اگر مشتریان شما آنجا هستند، نام تجاری شما نیز باید باشد. هر پست را متناسب با بستری که در آن ظاهر می شود تنظیم کنید. محتوای Snapchat تمایل دارد که برای جمعیت جوان سرگرم کننده، پر جنب و جوش و هدفمند باشد. پست های اینستاگرام تصویر محور هستند و برای ایجاد لایک و نظر طراحی شده اند. توییتر به صورت بلید رنک کار می کند و به رویدادها واخبار روز پاسخ می دهد.فیس بوک با تأکید برمحتوای پشت صحنه درباره نحوه کار برند شما، کمی از همه چیز است. هنگام استفاده از رسانه های اجتماعی، بصورت تأثیرگذار فکر کنید: برای زمان ها و تاریخ های خاص پست ها را برنامه ریزی و آپلود کنید، با مفسران درگیر شوید و به پیام های مستقیم پاسخ دهید. و فراموش نکنید که پیشرفت خود را پیگیری کنید. ابزاری مانند Hootsuite می تواند به شما کمک کند تا تمام سیستم عامل های خود را ساده کرده و میزان تعامل را ردیابی کنید، در حالی که Google Analytics به شما نشان می دهد که کدام صفحات باعث عملکرد مشتری می شوند و کدام یک از آنها عقب مانده اند. اگر می خواهید مستقیماً در یک بستر رسانه اجتماعی بفروشید ، ابزاری مانند Shopify می تواند مشتریان بالقوه را مستقیماً به سبد خرید وب سایت شما پیوند دهد.
7. بازاریابی از طریق ایمیل
با استفاده از همه ابزارهای پر زرق و برق موجود برای بازاریابی دیجیتال این ایمیل است که همیشه ازخاطرقلم میخورد. بازاریابی ایمیلی یا «ایمیل مارکتینگ» یک بستر نسبتآ گسترده تبلیغاتی ست که مخاطبین گسترده ای دارد بلآخص کسانی که از شبکه های اجتماعی استفاده نمیکنند. ایمیل مارکتینگ مانند پیام رسان است اما کمی مجهز تر و کمی محدودتر از وبسایت. با ساخت لیست های قوی و هدفمند ایمیل پر از مشترکین تازه وارد شروع کنید. می توانید این ثبت نام ها را از طریق تبلیغات بدست آورید یا آنها را مستقیماً در وب سایت خود جمع کنید و از طریق آن یک پنجره بازشو با یک خبرنامه در صفحه فرود وارد کنید. قبل از ارسال یک ایمیل گسترده ، آنچه را که می خواهید با آن بدست آورید به روشنی مشخص کنید: تعامل تقویت شده؟ پرورش روابط موجود؟ محصول جدیدی را اعلام می کنید؟ هدف شما باید همه چیز را از خط موضوع تا انتخاب تصویر هدایت کند.
8. تبلیغات آنلاین
تبلیغات آنلاین از قدرت وب برای بازاریابی محصولات شما استفاده می کند. دیگر به اندازه یک بنر در یک صفحه وب ساده نیست. امروزه ده ها روش برای تبلیغات دیجیتالی وجود دارد. اینها برخی از متداول ترین راه ها هستند:
تبلیغات موتور جستجوگر: این تبلیغات وب سایت شما را در بالای صفحه در سایتی مانند Google قرار می دهد تا مشتریان ابتدا محصول یا مارک شما را ببینند.
نمایش تبلیغات: این تبلیغات بنرهای قابل کلیک هستند که در صفحات وب در سراسر اینترنت پیدا خواهید کرد.
تبلیغات در شبکه های اجتماعی: فیس بوک ، توییتر و اینستاگرام همه روش های مختلفی را برای حمایت مالی از مطالب ارائه می دهند. می توانید پرداخت را انجام دهید ، به این معنی که پست شما به طور خودکار در خبرخوان مشتری بالقوه نشان داده می شود ، یا می توانید یک پشتیبان استخدام کنید تا درباره محصول شما برای شما پست بگذارد.
خوراک تبلیغاتی موبایل و دسکتاپ: این تبلیغات اغلب به عنوان “محتوای پیشنهادی” در خبرمایه تلفن همراه و دسک تاپ کاربران نمایش داده می شوند. از آنجا که مستقیماً در خوراک تلفیق شده و با محتوای غیر پرداخته ترکیب می شوند ، احساس طبیعی تری دارند.
9. بازاریابی محتوا
این روزها،صرفاً تبلیغ کالای شما کافی نیست.برای داشتن مشتری وفادار تعامل مهم است. از همین جا است که بازاریابی محتوا وارد می شود.به آن به عنوان جنبه انسانی برندخود فکر کنید. درمواردی که بازاریابی دیجیتال بر فروش تأکید دارد، بازاریابی محتوا بر روی تعامل از طریق عکس ها، فیلم ها، ایمیل ها و پست های وبلاگ تمرکز دارد (مانند آنچه در حال حاضر می خوانید!) بازاریابی محتوا با موفقیت باید علاقه به نام تجاری شما را برانگیزد و مشتریان را در مورد محصولات وپیام شما هیجان زده کند.این امربه ایجاد اعتماد بین برند وکاربر کمک می کند وبه دنبال ایجاد روابط پایدار و مثمر ثمر است. بازاریابی محتوای موفق باید او را علاقه مند کند و کاربران یکبار مصرف را به طرفداران سخت تبدیل کند.