در بازاریابی ویدئویی 3 مرحله وجود دارد
1.اهداف شما برای بازاریابی
شامل بررسی بینش مخاطب؛ تحقیق در مورد رقبا؛ تعریف و ایجاد قیف بازاریابی و برنامه توزیع میشود؛ که هر کدام ازین موارد بحثی ست تخصصی که میتوانید با لمس هر واژه مقاله مربوط به آنرا مطالعه کنید.
2.بررسی هدف ویدئو وایجاداستراتژی(پیش تولید ،تولید، پس از تولید)
پیش تولید:شامل تحقیق، طراحی، فیلمنامه نویسی و استخدام عوامل است، که گام نخست در تولید محتوای ویدئویی ست
تولید:پس از پیش تولید روی میدهد ودرواقع از لحظه فشردن دکمه ضبط دوربین محسوب میشود.
پس ازتولید: اقداماتی ست که تیم سازنده پس از تولید انجام میدهد، مانند گرافیک، تدوین و جلوه های ویژه
3.بازاریابی
به اقداماتی که پس از تولید و تدوین فیلم در راستای تشکیل قیف شناسایی مخاطب و اشتراک گذاری ویدئو و در نهایت فروش و ارائه خدمات انجام میگیرد، اطلاق میشود.
همانطور که دیدید تولید ویدئوهای هدفمند بسیار کار پیچیده است، که بار دشواری ماجرا را ارائه و رسیدن به هدف مورد نظر به دوش میکشد،اینکه هزینه وصرف وقت کارآیی لازم را داشته باشد بسیار حائز اهمیت است.