چگونه محتوای ویدئویی بسازیم؟

محتوای ویدئویی چیست و چگونه میتوان آنرا ساخت؟

بحث نحوه تولید محتوای ویدئویی یک بحث چندوجهی وتخصصی ست که باید درهروجه آن بطور کامل به توضیح و تشریح پرداخت؛ ازپیچیده کردن قضیه دوری میکنیم چون این موضوع برای بسیاری از افرادی که تازه شروع به فعالیت دراین زمینه کرده اند رعب انگیز و کاری غیر ممکن بنظر میرسد، اما درواقع اینگونه نیست ، صحبت ما ازشناخت جوانب مختلفِ تولیدِ محتوای ویدئویی بخاطر گسترده بودنِ موضوع در مرحله پیش تولید، تولید و پس از تولید است که درادامه بطور کامل به آن خواهیم پرداخت؛ و سوای اینها استراتژی استفاده ازاینهابرای بازدهی بیشتر ونحوه بازاریابی وارائه محتواست که دانستنش را  بیشتر از خودِ تولید محتوا  با اهمیت کرده؛ پس با ما در ادامه همراه باشید.

پیش از هرچیز در نظر داشته باشید که  شما برای آدمهای واقعی میسازید  پس باید با زبان همان دست از افراد  سخن بگویید؛ اگر برای متخصصین میسازید از اصطلاحات و القاب در ویدئو استفاده کنید؛ اگر برای عموم و افراد غیر متخصص  میسازید، زبانی ساده را بکار بگیرید.اینرا نیز بدانیدبیش از 80درصد نظارگران محتوای شما منتقدین صاحب نظرهستند، گرچه ممکن است هیچگونه شناختی از این حرفه  نداشته باشند اما  نظرشان در مورد کیفیت و ماهیت محتوای شما بسیار تآثیرگذار خواهدبود بلآخص زمانی که بادیگران  در میان  میگذارند، پس سعی برای تولید بی نقص ترین  محتوای ویدئویی در کنار کارآمدی باید در اولویت «حتمیات» قرار بگیرد؛ 

ویدئو  در تعریف کلی  به دو بخش  فیلم و کلیپ و تیزر تقسیم بندی میشود، فیلم که خود شامل فیلم بلند، فیلم کوتاه، مستند، وسایر تولیدات بلند داستانی ست، اما ویدئوهای کوتاه در ردیف کلیپ و تیزر جای میگیرند که نماهنگ و موزیک ویدئو و هرگونه محتوای کوتاه تشریحی و آموزشی را شامل میشود.  پس میتوان گفت کلیپ ها وتیزرهایی که وجه تجاری دارند بازمان بندی کوتاه و به منظور اطلاع رسانی از ماهیت وجود چیزی  و یا ارائه خدماتی تولید و در دسترس دیگران قرار میگیرند، محتوای ویدئویی تجاری نامیده میشوند، و با تعاریفی چون ویدئو مارکتینگ  و یا تیزرهای ویدئویی در بسترهای اینترنتی أعم از سایت، شبکه های اجتماعی و سایر  رسانه های دیجیتال، به اشتراک گذاشته میشود، با هدف افزایش ترافیک سایت وارتقای سطح اطلاعات مخاطبین ومهمترین هدف آن  ایجاد حس اعتماد در مخاطب  برای قرار گرفتن در قیف فروش.این جامع ترین تعریفی بود که ازاین نوع محتوای ویدئویی میشد ارائه داد وهدف این مقاله نیز معرفی نحوه تولید این نوع از ویدئوهاست که درمقاله قبلی بطور جامع وکامل به موضوع «ویدئو مارکتینگ  و تآثیرش درسئو» پرداخته شد و در این مقاله با نحوه ساخت این نوع محتوا آشنا خوهید شد.

$اسپانسر پیدا کن$

چگونه برای کسب وکارم اسپانسر پیدا کنم؟

خدماتی$مدیریتی

ایده ای داری با سرمایه گذار مشتاقت درمیون بزار

در بازاریابی ویدئویی 3 مرحله وجود دارد

1.اهداف شما برای بازاریابی

شامل  بررسی  بینش مخاطب؛ تحقیق  در مورد رقبا؛ تعریف و ایجاد  قیف بازاریابی و  برنامه توزیع میشود؛ که هر کدام ازین موارد بحثی ست  تخصصی که میتوانید با لمس هر واژه مقاله مربوط به آنرا مطالعه کنید.

2.بررسی هدف ویدئو وایجاداستراتژی(پیش تولید ،تولید، پس از تولید)

پیش تولید:شامل تحقیق، طراحی، فیلمنامه نویسی و استخدام عوامل  است، که گام نخست در تولید محتوای  ویدئویی ست

تولید:پس از پیش تولید روی میدهد ودرواقع از لحظه فشردن دکمه ضبط دوربین محسوب میشود.

پس ازتولید: اقداماتی ست که تیم سازنده پس از تولید انجام میدهد، مانند گرافیک، تدوین و جلوه های ویژه

3.بازاریابی

به اقداماتی که پس از تولید  و تدوین فیلم در راستای تشکیل  قیف  شناسایی  مخاطب و  اشتراک گذاری  ویدئو  و در نهایت فروش و ارائه خدمات انجام میگیرد، اطلاق میشود.

همانطور که دیدید تولید ویدئوهای هدفمند بسیار کار پیچیده است، که بار دشواری ماجرا را ارائه و رسیدن به هدف مورد نظر   به دوش میکشد،اینکه هزینه وصرف وقت کارآیی لازم را داشته باشد بسیار حائز اهمیت است.

اما چگونه یک ویدئو کوتاه بسازیم؟

به مرحمت پیشرفت تکنولوژی  ابزارهای گوناگونی برای تولید یک ویدئو دردسترس همگان قرار گرفته،کافیست سری به شبکه های اجتماعی و یا سایت های اشتراک ویدئو  بزنید میبینید  که  با کمترین امکانات و هزینه میتوان یک محتوای ویدئویی مخاطب پسند  ارائه داد. برای تولید  یک محتوای  ویدئویی قابل ارائه در سایت ها، ابتداعآ باید یک دستگاه ضبط ویدئو داشت که گوشی همراه اندروید باحداقل دوربین 5 مگاپیکسل حداقل ابزار این مهم است، سوای آن دوربین های دیجیتال و یا dslr هم گزینه دوم و مطمعن تر برای ضبط  ویدئوهایی با فرمت حداقل HD هستند که پیشنهاد میشه برای تولید ویدئوهای بهتر  از ضبط با فرمت FHD بهره ببرید که مخاطب پسندتر است. مرحله بعدی آماده سازی نور برای یک  ضبط با کیفیت است، امروزه  رینگ لایت های متنوعی وارد  بازار شده اند  که  نیاز این موضوع را  با کیفیت  نورپردازی مهتابی و دامنه رنگی حداقل 3200تا5500 کلوین برطرف کرده اند. منابع نوری دیگری نیز هستند همچون پنل های LED  با  قابلیت نور آفتابی ومهتابی که درفضاهای بسته وباز به کمک شما خواهند آمد؛ اما سعی کنید با وایت بالانس (میزان نوردهی) کمتر از 1000 کلوین درضبط های خود استفاده نکنید. صافی هایی هم برای هم سطح شدن  نور  پس زمینه  با کاراکتر وجود دارد  که جلوه های بهتری  از تصویربرداری را  به شما ارائه میدهد، پیشنهاد میکنیم درصورت امکان استفاده کنید، بلآخص در عکاسی های صنعتی که از رفلکتور های سفید یا رنگی برای تمرکز نور برروی سوژه استفاده میکنند. میکروفن  بخش مهمی در ارتباط گیری با مخاطب است که اگر  از سیستم ضبط صدای خوبی  استفاده نکنید مخاطب  با محتوای  شما ارتباط برقرار نکرده  و در همان  ثانیه های اول شما وادی راباخته اید؛ اگر به صدای در صحنه نیاز دارید از بوم صدا که مارک های ROAD , SHURE , Saramonicحرف اول را در این زمینه میزنند  استفاده کنید و اگر با  بودجه  کمتری  فیلم میسازید  از میکروفن های یقه ای HF  با همان مارک هایی  که نام  برده شد استفاده کنید، تاازصدای مطلوبی در ویدئو بهره ببرید.برای آشنایی با تجهیزات  فیلمبرداری متوانید از  مقاله ی «بهترین  تجهیزات تصویربرداری»استفاده کنیدو اطلاعات کافی را کسب کنید.

ضبط ویدئو  را با استراتژی هایی که در بالا به آن اشاره شده  به پایان رسانده اید نوبت به تدوین(ادیت) ویدئو میرسد که دومین بخش اصلی این موضوع ست. ویدئو خود را  میتوانید در گوشی های  پیشرفته  نیز  تدوین  کنید  با  برنام هایی  چون inshot , vivavideo  و یا youcut  که  برنامه های  قدرتمند  در این زمینه محسوب میشوند، برای آشنایی با انواع  برنامه های تدوین ویدئو میتوانید از کانال زیر اقدام کنید.

اما پیشنهاد  ما ادیت ویدئوها  با نرم افزارهای  پیشرفته ویندوز است  که کیفیت و قابلیت های بسیار  بیشتری نسبت به برنامه های اندروید  به  شما ارائه میدهد,  کار با این برنامه ها هم چیز بسیار  پیچیده ای نیست و با صرف کمی وقت وپشت کار ماحصل بسیار دیدنی از پشتکار خود حاصل خواهید آورد، کافیه در اینترنت آموزش کار با برنامه هایی چون corelstudio , adobe premier ویا after effects را سرچ کنید و آموزش آنها را در بخش های مختلف از آماتور تاپیشرفته خواهید آموخت، از طریق لمس آیکون زیرهم میتوانید به این آموزش ها دسترسی داشته باشید.

آموزش کار با after effects

جامع ترین آموزش کار بانرم افزار افترافکت(از مبتدی تا پیشرفته)
استودیو دیجیمون

آموزش کار باadobe premiere

جامع ترین آموزش کار با نرم افزار ادوب پریمیر(از مبتدی تا پیشرفته)
استودیو دیجیمون

آموزش کار با corel studio

جامع ترین آموزش کار با نرم افزار کورل استودیو(از مبتدی تا پیشرفته)
استودیو دیجیمون

ویدئو های آموزشی تبلیغاتی

طبق اعلام گوگل أدز تا سال 2021  حدود 82% از ترافیک آنلاین بازدید کنندگان از محتوای ویدوئویی بوده و همین موضوع اهمیت ویدئو رابرای بازاریابی اینترنتی نشان میدهد. استفاده از استراتژی ویدئویی باعث دستاوردهایی چون تولید بیشتر، دستیابی به آگاهی بیشتر و منتعاقبآ درآمد بیشتر میشود. از نکات مهمی که باید در تولید ویدئوها دقت کنید، استفاده از کلمات کلیدی در عناوین و  توضیحات ویدئوست. نکته مهمی  که همه فریلنسرها از آن آگاه نیستن استفاده از عناوین تصاویر و ویدئوها هنگام بارگزاری درسایت است. بسیار مهم است که کلمات اصلی و کوتاه که ترغیب کننده  مخاطب برای باز کردن سایت شماست را در عناوین و تیتر توضیحات ویدئوها قرار دهید. ابزارهای زیادی برای تحقیق در مورد پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط با  محتوای شما وجود دارد همچون  سایت های google’s keyword planner , keywodds fx و keywords every where که میتوانید کلمه مورد نظرتان دربخش جستجو سرچ کنید وارزش کلمه خود و همینطور کلمات پیشنهادی را ازنظر سئو ببینید. برای جستجوی کلمه کلیدی معتبر در یوتیوب هم میتوانید باسرچ در سایت keywordtool و هم قرار دادن کلمات درکنار هشتک ها در بخش جستجوی برنامه یوتیوب از اعتبارات  کلمات کلیدی در معتبرترین وبگاه اشتراک ویدئو باخبرشید. 

فراموش نکنید در زمان بارگزاری برای کارایی بیشتر عناوین را با کلماتی انتخاب کنید که دیگران سرچ میکنند؛ مثلآ اگر ویدئو آموزش آشپزی به سبک چینی دارید از نوشتن واژه «مهمترین نکات آشپزی چینی» و یا برای آموزش گلدوزی «ریزترین نکات گلدوزی» نهراسید، چون این واژگان جملاتی هستند که افراد سرچ میکنند. چون موتورها ویدئو را نمیتوانند تشخیص دهند متن جایگاه را مشخص میکند؛ گفته شده 80% از مخاطبین ویدئو را ترجیح میدهند و 20%متن را وشما اگر هردو را داشته باشید، 100% جزء موارد برگزیده مخاطبین خواهید بود. فراموش نکنید محتوای عالی شما برای بدست آوردن بک لینک های عالی کمک میکنند؛ به این منظور که از سایت های مرتبط به ویدئو ویا صفحه شما ارتباط میگیرند و این بسیار برای ارتقاء درنتیجه جستجو اهمیت دارد، و همینطور میتوانید ویدئوهای خود را از طریق کمپین های ایمیل به مشترکین ارسال کنید و یا در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

⇓و کلام آخر⇓

فراموش نکنید کار ویدئو فقط سئو نیست بلکه افزایش فروش و درآمد آنلاین است که با محتوایی که شما تولید میکنید باعث یا مانع آن میشود؛ پس محتوای ویدئویی با کیفیت میتواند حامل خیلی از اتفاقات باشد، میتوانید ازکارایی و تآثیر ویدئو مارکتینگ در مقاله ای باعنوان «ویدئو مارکتینگ» مطالعه کنید. برندهای معتبر معمولآ وجه تجاری خود را با سفارش به تیم متخصص و با تجربه حفظ و ارتقاء  میدهند، اگر شما نیز تیمی برای تولید ویدئوهای تجاری و خدماتی خود نیاز دارید مجموعه دیجیمون با تجربه ای چندین ساله اینکار را برای شما با بالاترین کیفیت و کارآیی انجام خواهد داد. پشتیبانی از سایت وکانال های شما با محتوای 3گانه که ویدئو مارکتینگ مهمترین بخش آن میتواند باشد؛ با استودیو اختصاصی و تجهیزات صدابرداری و تصویربرداری که تلفیقی از امنیت وکیفیت را بهمراه خواهد داشت.

امیدوارم ازین مقاله استفاده کافی را برده باشید برای دیدن از سایت و مشاوره رایگان باما در ارتباط باشید.

با مادر ارتباط باشید

ابزار ساخت محتوای ویدئویی – ابزار ساخت محتوای ویدئویی – ابزار ساخت محتوای ویدئویی – ابزار ساخت محتوای ویدئویی – ابزار ساخت محتوای ویدئویی