راههای افزایش سرعت لود سایت

مهمترین تکنیک های افزایش سرعت لود سایت

از کلیدی ترین و اصیل ترین مباحث در حوضه ی سئو و افزایش رنکینگ سایت ، موضوع سرعت لود وبسایت و صفحات آن است که نقش مهمی هم، در أمر دیجیتال مارکتینگ ایفاء میکند. در واقع از نظر موتورهای جستجوگر و نگاه مخاطبین ، میزان زمانی که یک وبسایت یا صفحات آن از هنگام «کلیک کردن» تا قابل نمایش شدنِ مطالب آن صرف میکند ؛ زمان لود سایت گفته میشود ؛ که بروزرسانی و کاهش این زمان مزایایی بسیار و عدم رسیدگی به آن سبب بروز مشکلاتی در وبسایت شده که در نهایت کاهش بازدید و فروش را بهمراه خواهد داشت. پس با آموزش راههای افزایش سرعت لود سایت تا انتها همراه ما باشید

فهرست مطالب

چگونه بفهمیم سایتمون کند شده یا نه؟

هر وبسایتی از چندین صفحه تشکیل شده که {صفحه نخست، نمونه کارها، درباره ما، صفحه تماس وغیره} را شامل میشود و تمام این صفحات از یکسری فایل های تصویری و متنی بهمراه کدهای HTML، JavaScript، CSS تشکیل شده است. وقتی کاربری در موتور جستجوگر خود سایت شما را سرچ میکند درواقع ربات جستجوگر به سروری که میزبان و نگه دارنده اطلاعات وبسایت شماست درخواستی ارسال میکند و سرور تمام محتویات سایت را در کسری از ثانیه پردازش و معرفی میکند و آن صفحه را زودتر از بقیه داده ها در اختیار ربات قرارداده تا به کاربر نشان دهد. سرعت سایت یا (site speed) به مدت زمان این عکس العمل گفته میشود که عواملی چون حجم داده ها، فضای خالی بین کدها، جداول بلااستفاده دیتابیس، عدم طبقه بندی اطلاعات و چندین مورد دیگر باعث کاهش یا افزایش این سرعت هستند. امروزه با اینکه پیشرفت در سرعت اینترنت در کشور ما معکوس است ولی تأثیر چندانی در لود کردن صفحات سایت ندارد پس نمیتوان کم بودن سرعت اینترنت را ملاک سرعت پایین لود سایت درنظر گرفت. سرعت استاندارد و معقول در لود سایت از 2.7 تا 5.5 ثانیه است که بیشتر از این اگر زمان صرف بالا آمدن وبسایت شما میشود بدون شک مشکلی در کار است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت و روش های رفع آن را بررسی خواهیم کرد. ابزارهایی برای بررسی سرعت سایت و شناخت بخش ها و عناصری که باعث این کندی میشوند وجود دارند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

سرعت سایت چه تأثیری در سئو دارد؟

سرعت وبسایت بر دو بخش تأثیر مستقیم دارد. یک بخش سئو وبسایت است که تأخیر در پردازش و لود، این سیگنال را به موتورهای جستجوگر میفرستد که این سایت مناسب برای پیشنهاد دادن به کاربر نیست و همینطور محتوای غیر استانداردی ممکن است در خود داشته باشد ازینرو عدم دسترسی سریع از اعتبار آن صفحه نزد موتورهای جستجوگر میکاهد. بخش دوم در احتمال پرش کاربر است. Bounce rate موردی ست که اگر وبسایت شما زمانی بیش از 5 ثانیه را صرف لود کردن کند ممکن است مخاطب بخصوص کسانی که بار اول به سایت شما سر میزنن از دیدن سایت منصرف شوند واین یعنی از دست دادن کاربری که ممکن است مشتری شما شود. طبق اعلان گوگل در سال 2017 سایت هایی که زمانی بیشتر از میزان استاندارد صرف لود شدن میکنند بین 40تا58 درصد با کاربران منصرف شده مواجه میشوند یعنی برروی سایت های مشابه کلیک میکنند.

در ادامه تأثیر سئو باید گفت عدم بکارگیری تمهیدات سرعت بصورت تکنیکال باعث وجود Unused space یا باگ های بلااستفاده میان فضای خالی کدها که خود باعث سنگینی حجم کدهای جاوا و css میشود، خواهد شد. افزونه هایی وجود دارد که عموم کارهای افزایش لود سایت که را انجام میدهند که در این مقاله به 4 تا از مهمترین آنها اشاره خواهیم کرد. میتوانید در صورت داشتن وقت بسیاری از بخش ها را دستی انجام دهید اما چند روش مثل کش کردن موتور جستجو و cms وردپرس یا حذف جداول دیتابیس و فاصله بین کدها را باید به افزونه مخصوص آن بسپارید.

ابزارهای تست سرعت سایت

چند سایت و برنامه برای بررسی میزان سرعت و کارایی سایت و همینطور عوامل تأثیرگذار بر آن وجود دارد که بوسیله درصد دهی و اشاره مستقیم به مشکل میتوانید با دیدن این بخش ها مستقیمآ وارد عمل شوید و مشکل را حل کنید. این ابزارها شامل:

Mizfa.tools ابزار محبوب ایرانی ها برای تست سرعت سایت

«میزفا تولز» در شرایطی که gtmetrix بعد تحریم دوم آمریکا سایت های ایرانی را محدود کرد و عموم تست ها را با إرور مواجه کرد با سرور مرکزی داخل ایران براه افتاد و امروزه یکی از پرکاربردترین تسترهای وب بشمار میرود. این سایت علاوه بر نشان تایمر دقیق لود شدن سایت ها کلی اطلاعات و آمار از نحوه بهینه کردن کدها و پیشنهاد بهترین افزونه برای کاهش حجم محتوا و کلی آمار متناسب با سرعت اینترنت ایران و محاسبه دقیق کاربران ایرانی ارائه میدهد که در 7روز رایگان میتوانید ازآن استفاده کنید.

PageSpeed Insights ابزار گوگل برای تست سایت

پیج اسپید اینسایدز ،سایتی زیر مجموعه گوگل است که در 2 کنش یا واکاوی سایت شمارا هم برای گوشی و هم دسکتاپ بررسی؛ و راهکار ارائه میدهد. باید قبل از استفاده vpn را فعال کنید و از نمره 1تا 100 ببینید سایتتان حداقل محبوب گوگل هست یاخیر

website speed test سایت تست سرعت لود سایت وردپرس

اگر از وردپرس استفاده میکنید سایت «اسپید تست» گزینه محبوبی برای شما خواهد بود. برای تست سرعت و ابعاد و رفتار کاربران بر اساس نمره و استانداردها سایت خود را واکاوی کنید.

GTmetrix سایت پرکاربرد تست سرعت و معایب سایت

اگر به یک vpn قوی مجهز هستید هنوز gtmetrix میتواند بهترین و کاملترین انتخاب برای تحلیل و نمره دهی به سایت شما باشد. متریکس از سرور پیش فرض کانادا که میتوانید تغییر دهید و نزدیکترین سرور در چین را انتخاب کنید، با سرعت اینترنت خود سایت هارا بررسی میکند. از نظر سرعت و کاربری علاوه بر درصددهی رتبه بندی میکند که مثلمأ A بهترین امتیاز برای وبسایت محسوب میشود. همینطور ضعف کدها و باگ های موجود در هربخش را معرفی میکند.

مهمترین روش های افزایش سرعت لود سایت

در اینجا با 9 مورد از مهمترین بخش های مورد بررسی جهت افزایش سرعت کارکرد و لود صفحات یک سایت آشنا خواهیم شد که چگونه با انجام هر بخش به شادابی و سرعت آن افزوده خواهد شد:

موقعیت و سلامت سرور سایت

از پایه ترین و مهمترین بخش هایی که در سلامت و سرعت سایت تأثیر گذار است داشتن یک هاست قدرتمند با دیتابیس های بهینه شده ست؛ بخصوص برای سایت های فروشگاهی و یا علمی و آموزشی که محتوا مرتب در حال کنش و افزایش است. قدرت پردازش سرور یک تنه میتواند سایت شمارا در لاین برتر قرار دهد. مکان قرارگیری فیزیکی سرور هرچقدر به کاربر نزدیکتر باشد تبادل میان درخواست موتور جستجوگر و تحویل محتویات به آن سریعتر انجام میشود پس فاصله زمانی عامل بعدی در سرعت سایت است. برای آشنایی با بهترین شرکت های هاستینگ در ایران پیشنهاد میکنم حتمأ با لمس کلمه مقاله فوق را مطالعه بفرمایید.

قالب استاندارد و بهینه

با ظهور CMS ها رابط های کاربری متعددی در سیستم مدیریت محتوای سایت ها بوجود آمد که امروزه بدون داشتن دانش برنامه نویسی میتوانید با یک قالب آماده و هاست اشتراکی وبسایت خود را داشته باشید. همانطور که اشاره شد امروزه بسیاری از سایت ها با هاست سرورهای اشتراکی راه اندازی میشوند یعنی برخلاف بعضی سایت های معتبر پر محتوا عمومأ وبسایت های دیگر با یک سرور واحد مشترکأ با CMS(سیستم مدیریت محتوا) مجزا مدیریت میشوند. قالب مانند بدنه یک ماشین است که از دکمه های داشبود تا صندوق و کاپوت را شامل میشود. برنامه نویسان این بدنه یا پوسته را با شکل و رابط کاربری های مختلف که اصطلاحأ دمو نامیده میشود بصورت آماده طراحی میکنند و بفروش میرسانند و عمومأ کد باز دراختیار میگذارند تا مالک با کمک پلاگین ها و چند کد کوتاه بتواند ظاهر سایت را شخصی سازی کند.

اگر قالبی انتخاب کنید که با عموم پلاگین ها همخوانی نداشته باشد

بین کدها فاصله یا از سورس های منفعل و ناامن استفاده کرده باشد

کش و طبقه بندی را بسختی انجام دهد

و چند ضعف دیگر باعث أفت کارایی قالب یک سایت میشود که علاوه بر سئو و سرعت سایت در کارکرد پشتیبان و متعاقبأ کاربر اختلالات نفس گیری بوجود خواهد آورد. پس بسراغ خرید قالب از فروشگاههای معتبر بروید یا از کسی با دانش کافی برای طراحی قالب سایت بهره ببرید.

فعال کردن کش مرورگر و وبسایت

میتوان بجرأت گفت مقوله ی کش یکی از مهمترین بخش ها در أمر سرعت سایت است که با شناخت ماهیت و کارایی آن هم در {بخش کش مرورگر} و هم در قسمت{کش وبسایت} میتوانید به درصد بیشتری از هدف خود برسید.

کش چیست؟

کش در تعریف کلی به معنی Temporary Internet Files یا «فایل های موقت اینترنتی» ست که چیدمان و نگه داشت یک نسخه کپی از فایل و داده های سرور شماست. شما قالب های آجرهای قدیمی را در نظر بگیرید با پرتاب گل به درون آن یک قالب و شکل خاصی میگیرد و تبدیل به آجر میشود. شما با دستور کش کردن به محتویات سرور خود، در واقع داده ها را طبقه بندی و زودتر عرضه میکنید، یعنی وقتی ربات یک موتور جستجوگر برای نشان دادن محتویات صفحه ی درهم سایتِ شما درخواست میدهد شما از قبل مانند قالب آجر لینک ها، تصاویر، کدهای java و css را طبقه بندی کرده و یک نسخه کپی ازآن دارید که در کسری از ثانیه ربات به نمایش میگذارد.

کش مرورگر چیست؟

کش دو حیطه ی جداست که یک بخش آن در موتورهای جستجوگر تعریف میشود. با درخواست کاربر از انواع موتورهای جستجوگر در هرجای دنیا، جهت بازکردن صفحه سایت شما، هربار ربات یک درخواست ارسال کرده و کاووش پاسخ دهی از جانب سرور شما انجام میپذیرد. شما با دستور کش کردن موتورهای جستجوگر این امکان را اضافه میکنید که با یکبار وارد شدن یک کپی موقت از محتویات سرور شما بگیرد تا در صورت رجوع دوباره نسخه آماده در کثری از ثانیه نشان داده شود بجای صرف زمان برای پردازش دوباره سرور؛ واین کار سرعت ورود به سایت شما را برای کسی که یکبار وارد شده و نیاز دارد چندین بار وارد شود و به صفحات سربزند بسیار افزایش خواهد داد.

کش وبسایت چیست؟

مثال آجر و قالب آن در این بخش ملموس تر است. شما تیک کش کردن را میزنید و یک نسخه کپی طبقه بندی شده از تمام داده های شما تهیه میشود که در اختیار موتورهای جستجوگر قرار میگیرد و اینبار دیگر بدون نیاز یکبار وارد شدن؛ شما خود یک نسخه کپی آماده برای موتورهای جستجوگر آماده کرده اید که برای بار اول یا هرچند بار وارد شدنِ کاربر؛ دیگر زمانی صرف پردازش آن نخواهد شد. cash باگ ها و جای خالی بلااستفاده میان کدها را نیز برطرف میکند.

چگونه کش مرورگر فایرفاکس را پاک کنیم؟

به نقطه ی سردرگمی برای کسانی که تازه با این مطالب آشنا شده اند رسیده ایم. بلآخره کش را باید پاک کنیم یا باید بسازیم؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت در مدیریت وبسایت خود باید کش (نسخه طبقه بندی کپی شده) ایجاد کنیم و در موتور جستجوگر بعنوان کاربر باید کش ها را پاک کنیم. پاک کردن کش ها یعنی دسترسی به نسخه بروز شده اطلاعات وبسایت ها که ممکن است از کش قدیمی برای ما در کروم، فایرفاکس یا مایکروسافت مانده باشد. باید هر 24 ساعت یا کمی بیشتر نسخه هایی که در مرورگر ما از سایت دیگران وجود دارد پاک شود تا در لحظه از محتویات جدید بارگزاری شده سایت مطلع شویم که شاید کش قدیمی آنرا به ما نشان ندهد.

پاک کردن کش مرورگر کروم

دکمه های Ctrl + Shift + Delete را به طور همزمان فشار دهید تا پنجره Clear browsing data باز شود. در این پنجره ابتدا گزینه the beginning of time را انتخاب کنید و تیک تمامی گزینه ها بجز گزینه Cached images and files (در برخی نسخه ها Empty the cache) را بردارید و روی دکمه Clear browsing data کلیک کنید تا فایل های کش شده در مرورگر حذف شوند.

حذف کش مرورگر فایرفاکس

دکمه های Ctrl + Shift + Delete را به طور همزمان فشار دهید تا پنجره Clear all History باز شود. در این پنجره مقدار Time Range to Clear را بر روی Everything تنظیم کنید و سپس تیک تمامی گزینه ها بجز گزینه Cache را بردارید و بر روی دکمه Clear Now کلیک کنید.

بهینه کردن حجم و ابعاد تصاویر

از متداول ترین اقدامات برای افزایش سرعت لود یک صفحه کاهش حجم اطلاعات آن است که تصاویر و فیلم ها در یک وبسایت بیشترین نقش را ایفاء میکنند. برنامه ها و سایت هایی برای کاهش حجم عکس ها وجود دارند که با کمک آن ها میتوانید تصاویر را بدون أفت کیفیت بصورت کلی یا تک به تک بهینه کنید. پیشنهاد ما سایت compressor است که در فرمت های مختلف و در حجم و ابعاد دلخواه میتوانید تصاویر را ازآن خروجی بگیرید. بلآخص برای سایت های فروشگاهی که مداوم افزایش داده دارند حتمآ باید کاهش حجم تصاویر اتفاق بیوفتد. حداکثر حجم تصاویر باید 150 کیلوبایت باشد و در ابعادی که خود پنل معرفی میکند. مثلآ برای هدر یا تصویر شاخص اگر 200 در 200 پیشنهاد میدهد نباید 400 در 400 آپلود کنید چون بدون نیاز تنها زمان لود سایت را افزایش میدهید. فرمت مورد نیاز تصاویر سایت هم حتمأ باید WebP باشد که حجم کم را با کیفیت بالا ارائه میدهد و متناسب پردازش ربات های دیجیتال است. پیشنهاد میشود اگر با فرمت های دیگری چون JPG یا PNG محتوا دارید دریکی از سایت ها یا به کمک افزونه ای چون Smush it بصورت گروهی فرمت، حجم و ابعاد را تنظیم کنید.

lazy load یا بارگزاری تبل

بارگزاری تنبل به معنی لود محتویات صفحه همراه با اسکرول کاربر به پایین صفحه ست. زمانی که صفحه ای به کاربر نشان داده میشود تمام محتویات آن أعم از تصاویر، ویدئو ها و کدها کاملآ پردازش و لود شده به کاربر نشان داده میشود که لازم به اینکار نیست میتوانید با کمک بارگزاری تنبل به اندازه قاب صفحه مانیتور محتویات اول صفحه که آماده شد نشان داده شود و با اسکرول کردن کاربر رو به پایین مابقی نشان داده شود و این برای بسیاری که با همان چند خط و تصویر اول به صفحه و لینک دیگر مراجعه میکنند بسیار لازم و کاربردی ست.

کاهش تعداد پلاگین ها

تعدد افزونه ها متأسفانه حاصل آموزش های گسسته ایست که در بستر اینترنت میبینیم و برای صرف کمترین زمان به پلاگین پیشنهادی رجوع میکنیم تا مشکل ما را حل کند؛ ولی این موضوع شاید زمان را کاهش دهد ولی باعث داشتن افزونه های متعدد برای هر کاری، میشود. افزونه هایی که تنها یک کار انجام میدهند علاوه بر حجم اضافه و تأخیر در سرعت لود سایت؛ باعث تداخل و بروز مشکل در چفت شدن با سایر افزونه ها و قالب و برنامه نویسی سایت میشود و این یعنی إرور که برای برطرف کردنش ممکن است ابزارها و محتوای اشتباهی را حذف کنید. پس بهترین کار داشتن افزونه هایی ست که چندین کار را باهم انجام میدهند و قبل از خرید یا دانلود باید از همخوانی و کارایی درست آن با سایت شما و محتویات آن مطمعن شوید.

نحوه برنامه نویسی سایت

اگر مطالب صفحه «طراحی سایت» ما را خوانده باشید از انواع زبان های برنامه نویسی گفتیم که هرکدام امتیازات و ضعف هایی دارد. زبان های برنامه نویسی مانند PHP` JAVA`ASP همگی نزد موتورهای جستجوگر معتبرند ولی بعضی زبان ها ربات در پردازش آن زمان خاصی صرف نمیکند و اگر با کدهای CSS یا HTML درست بنا شوند میتواند پیشتاز در سئو و سرعت لود باشند. مثلآ زبان ++C بالاترین سرعت را داراست؛ جاوا کمی رتبه پایین تر و ASP.NET محبوب ربات ها هستند چون بدون زمان خاصی آن را پردازش میکنند. پس علاوه بر انتخاب زبان برنامه نویسی معتبر که کد پذیر و قابل گسترش و کاهش باشند باید از یک برنامه نویس متبحر بهره برد چون بخش اعظمی از حذف باگ ها، فضای خالی و جداول دیتابیس به برنامه نویس بستگی دارد.

سفارش انواع تبلیغات

میدانی و موشن گرافی

نقش CDN در سرعت سایت

CDN ها یا (شبکه توزیع محتوا) به معنی سرورهای ارتباطی مجزا هستند که در نقاطی مابین کلاینت درخواست کننده و سرور میزبان قرار میگیرند و زمان و مسیر پردازش بین نقاط که (RTT) شناخته میشوند را کاهش میدهد. این مورد بیشتر برای شرکت هایی با مشتریان خارجی که از فواصل دور از سایت شما استفاده میکنند کاربرد دارد اما نقاط داخلی هم با یک CDN رابط میتواند مثلأ درخواست باز شدن صفحه از شمال را با سروری که در جنوب است به 1/3 ام برساند. شرکت هایی وجود دارند که با هارد درایورهای SSD که قیمت بالاتری از هاردیسک های HDD دارند نقاط مبادله اینترنتی(IXP) را کاهش میدهند؛ یعنی با یک نسخه کش شده از داده های سایت شما با درخواست کاربری مثلآ از اروپا سایت شما را که سرورش در ایران هست و خود CDN بصورت فیزیکی در ترکیه قرار دارد؛ در کسری از ثانیه به مخاطب نشان میدهد. امروزه سایت های بزرگی همچون آمازون، گوگل، ماموت یا اپل از CDN هایی در نقاط مختلف جهان بهره میبرند.

کاهش حجم محتوا

همانطور که در بالا گفته شد حجم داده ها مهمترین بخش در سرعت یک سایت است که کدها و اسکریم ها باید درکنار تصاویر فشرده سازی یا minify شده و از حجم شان کاسته شود. حذف فضای خالی بین کدها، حذف جداول بلااستفاده دیتابیس، تصحیح و کاهش حجم تمام کدها از جمله کارهاییست که باعث پردازش سریعتر ربات جستجوگر از محتویات سرور شما میشود.

معرفی بهترین افزونه های افزایش سرعت لود سایت

برای تمام بخش هایی که در بالا گفته شد و جهت افزایش سرعت لود و سئو که ضروری هستند؛ مواردی باید بصورت دستی انجام شوند و این با افزونه یا سایت های دیگر امکان پذیر نیست. البته پیشنهاد میکنیم تا حد ممکن تمام بخش ها را بصورت دستی و تکی انجام دهید. در زیر به چهار افزونه پرداخته شده که در کاهش زمان لود سایت بهترین هستند

افزونه wp-rocket یا همه کاره محبوب

شما با افزونه های زیر میتوانید بخشی از کارهای بالا را انجام دهید؛ اما wp-rocket افزونه ایست که بیش از 5 دستورالعمل اصلی افزایش سرعت را یک تنه انجام میدهد و بقولی آچار فرانسه سایت هاست. این افزونه پولی که پیشنهاد میشه اصلآ به سراغ نسخه های رایگان یا ارزان نروید، در مخزن وردپرس موجود نمیباشد و باید از یک سایت فارسی ساز معتبر آنرا تهیه کنید(پیشنهاد ما) ترجیحآ از سایت رسمی wp-rocket نسخه اصلی این افزونه را بدون کرک تهیه کنید؛ تا بوسیله آن بتوانید( لود تنبل، کش کردن وبسایت، کش مرورگر، حذف جداول دیتابیس، کاهش و فشرده سازی داده ها) و چندین مورد دیگر را انجام دهید.

افزونه سرعت سایت با w3 total cache  

این افزونه، یکی از کاربردی ترین افزونه های وردپرسی در زمینه کش و بهینه سازی سایت است که به شما این امکان را میدهد که هر دو روش کش صفحات و مرورگر را بتوانید بر روی وبسایت انجام دهید و همچنین کد های html,css و js سایت شما را نیز فشرده سازی یا minify می‌کند.

افزونه LiteSpeed Cache

لایت اسپید یک افزونه تمام عیار و قوی از نظر برنامه نویسی و پردازش داده هاست که در کنار رایگان بودنش کارایی بسیار بالایی بخصوص برای سایت های ایرانی دارد. نکته مهم داشتن وب سرور لایت اسپید است که در صورت داشتن این وب سرور میتوانید ازین افزونه استفاده کنید.

افزونه WP-optimize

این افزونه رایگان بسیار کاربردی و مناسب اغلب سایت های ایرانی ست که با کاهش حجم تصاویر و محتوا و بهینه کردن پایگاه داده تأثیر بسزایی در سرعت سایت شما خواهد داشت.

کلام آخر و نکته مهم

در بالا اهمیت داشتن یک وبسایت با سرعت لود و پردازش بالا شرح داده شد که چقدر داشتن یک وبسایت قوی برای درگاه بیزینس یا سایت خدماتی یا شخصی شما حائز اهمیت است. در واقع سایتی که پرش کاربر یا عدم تأیید موتورهای جستجوگر را بهمراه دارد بودنش چندان مهم نیست پس پیش از هر اقدامی به قدرت و کارایی سرور و تمهیدات افزایش سرعت آن بپردازید. نکته مهم پیش از هر اقدامی چک کردن وب سرور و اطلاعات دیتا و شرکت هاستینگ شماست تا اقدام یا افزونه متناسب با شرایط وبسایت خود تهیه کنید و از ارورها یا خطاهایی که ممکن است برای عدم همخوانی یا تداخل برنامه پیش بیاید جلوگیری کرده باشید.

امیدواریم مطالب این صفحه برایتان کاربردی بوده باشد؛ منتظر نظرها و پیشنهادات شما هستیم.

راههای افزایش سرعت لود سایت + راههای افزایش سرعت لود سایت + راههای افزایش سرعت لود سایت + راههای افزایش سرعت لود سایت + راههای افزایش سرعت لود سایت + راههای افزایش سرعت لود سایت + راههای افزایش سرعت لود سایت