پادکست تجاری چیست؟

پیش از تعریف ماهیت پادکست  تجاری تبلیغاتی، توضیحی پیرامون انواع پادکست هاو کاربرد هرکدام دردنیای صوت داشته باشیم؛ همینطور اهمیت پادکست تجاری در جلب نظر مشتری و بُرد یک بیزینس. پادکست همانند تعریفی که درمقاله «پادکست چیست؟» از آن شد، به معنی هر فایل صوتی ست که ریتمیک و همراه با خوانندگی نباشد. پس تمام فایل های صوتی بغیر از ترانه ها میتوانند پادکست باشند اما پادکست ها استاندارهای خاصی دارند که قابل متمایز کردن با دیگر فایل ها هستند مانند روایی بودن متن گویندگی در آن یا گفتگو محور بودن فایل. پس پادکست ها  مشخصآ حداقل یک گوینده دارد که موزیک پس زمینه که هم میتواند باشد و هم نه،کلام یا داستانی را بصورت دو یا چند نفره و یا در تقابل با شنونده، ایراد میدارند. پادکست  از زمان پیدایش یعنی دهه 90 میلادی بر اساس یک گفتگوی رادیویی شکل گرفت که یک فرد مشهور برای ثبت کردن خاطرات خود سوای برنامه رادیویی که به آن دعوت شده بود شروع کرد به روایت مطالب آموزشی و انگیزشی در کنار ثبت خاطرات خود؛ و اینچنین بر این نوع محتواها نام پادکست گذاشته شد.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی  و جوانب رفتار شناسی انسان ها پادکست ها جنبه هاو کاربردهای متعددی پیدا کردند؛ که یکی از این بخش ها، پادکست تجاری ست، که به پادکست های تجاری تبلیغاتی نیز معروفند. از باقی  انواع پادکست ها میتوان به «پادکست های داستانی، پادکست های  آموزشی ، انگیزشی، شرح حال یاثبت خاطرات، انواع روان شناسانه، مصاحبه یا گفتگو و غیره» اشاره کرد. بازاریابی مدرن  و در واقع بازاریابی دیجیتال در تعریفی از راههای جذب توجه مخاطب، به این مسئله تآکید بسیاری دارد که  توجه و اعتماد مردم با ویدئو 23 برابر و با محتوای صوتی 10 برابر بشتر از محتوای متنی ست. یعنی در جایی که قصد فروش محصول یاخدماتی رادارید اگرمتنی پیرامون محصول خود در اینترنت منتشر کنید؛ در بهترین و جذابترین حالتِ متن،  احتمال خرید و جلب نظر مشتری  65 درصد است و اگر همین متن را  توسط گوینده ای با صدای جذاب و شنیدنی و موزیکی در پس زمینه ارائه دهید شانس جذب مخاطب شما 10 برابر خواهد شد و باویدئو نیز احتمال بُرد شما 23برابر خواهد شد. میبینید که شنیدن فایل صوتی با صدایی دلنشین و حالتی ریتمیک چه تأثیری در جلب توجه و درنتیجه بُرد کسب وکار شما دارد.  پیشنهاد مجموعه دیجیمون برای ارتقای کسب و کارتان در فضای مبتنی بر نت استفاده از حداقل یک فایل تشریحی به صورت رپورتاژ است تا بی طرفانه خدمات یا محصول شما را برای مخاطب تشریح و اعتماد اورا جلب کند. در زیر با نمونه ای از این نوع پادکست های تجاری آشنا میشوید⇓

 

 

 

سفارش ارسال پیامک های تبلیغاتی