تیزر تبلیغاتی در مازندران

رپورتاژ آگهی یا تیزر تبلیغاتی؟

سفارش تیزر موشن و رپورتاژ آگهی + در عصری که  تبلیغات، شرط بهتر بودن در نظر دیگران است  بدون تعارف باید  این را پذیرفت  « تیزر  تبلیغاتی،  کلیپ تشریحی،رپوتاژ آگهی،موشن گرافی وسایر محتواهای بصری» که جلوه ی  تبلیغاتی دارند یک اساس و اصل برای  بُرد یک  کسب و کار یا بیزینس  هستند.  بقول «کلین رولف» بنیانگذار شرکت MTA «بهترین و درجه یک ترین  خدمات، بدون  تبلیغات  در بهترین حالت مانند پسری ست که تنها  مادرش  قدرش را میداند» همین جمله درعصر دیجیتال متحول کننده سیستمی میتواند باشد که  تا  یکی دو  دهه پیش کیفیت  را  بهترین تبلیغ خود میدانستند و اعتقادی  به  گستره ی  تبلیغات  در رسانه های  دیجیتال و  یا  بسترهای اینترنتی  نمیدیدند؛  اما  امروزه چه  کسب و کارهای خدماتی و چه بیزینس مدیریتی درعصری که از مادر بزرگ های  85  ساله  تا کودکان  نوپا  با شبکه های  اجتماعی و اینترنت عجین شده اند به ساخت و نشر محتوای کوتاه تبلیغاتی برای بقاء وبُردکسب وکارشان ایمان آورده اند و آنرا یک نیاز انکارناشدنی میدانند.
تکنولوژی در تبلیغات جذاب

اما تبلیغات ویدئویی  انواع مختلفی دارد. به  میزان بستری که برای  نشر و ارائه آن وجود دارد  تنوع  در قالب و فرمِ آن  نیز وجود دارد، مانند:

رپورتاژ آگهی

رپورتاژ  از واژه انگلیسی  (Report) به معنی  گزارش می آید، و در واقع به معنی تبلیغاتی ست  که بشکل گزارش وار، بیطرفانه وبشکل ارائه دادن مزایا ومعایب آن محصول یاخدمات است. تبلیغات رپورتاژ  برخلاف تیزرهای  تبلیغاتی  که در زمان اندک  فقط به  خاص بودن و منحصر بفرد بودن آن  محصول  میپردازد؛ در رپورتاژ، گوینده یا متن،  حامل  اطلاعاتی ست  که از زبان شخصی بیطرف به مشخصات آن محصول باارائه امتیازات وکاستی های آن میپردازد. البته کاستی ها در اکثر تولیدات حذف میشود؛ ولی  ماهیت آن  که گزارش بیطرفانه ست ؛همیشه حفظ میشود.

رپورتاژ در3 رسته تقسیم بندی میشود: «رپورتاژ آگهی متنی ؛ رپوتاژ ویدئویی و رپورتاژ آگهی موشن گرافی »که دوتای آخری یک گوینده ی خوش صدابه معرفی خدمات یا محصول مورد نظر میپردازد. مانند ویدئویی که در زیر ارائه شده؛در رپورتاژ متنی یک متن چکش کاری شده،روان و قابل فهم ماهیت ومزایای محصول یاخدمات راتوضیح میدهد. متن باید بافونتی درست  و محتوایی  جذاب نوشته شده باشد تا مخاطب را در عرض 50 تا 350 کلمه،  ترغیب به بازدید از سایت یا کانالتان کند. این محتوا علاوه بر سایت یا کانال شما درسایت های دیگر(سایت هایی هم صنف بابیزینس  شما)  برای  تعامل  و  بک لینک  گرفتن  به  اشتراک گذاشته میشود؛واینچنین نقش خود را ایفاء میکند. البته  محتوای  ویدئویی  نیز   باید  در  رسانه های اجتماعی  معتبر  و  سایت  های  دیگر  به  اشتراک گزاشته  شود  تا  سئو  یا جذب  مشتری  حداکثری بهمراه داشته باشد.

تیزر تبلیغاتی

اما تیزر یا کلیپ تبلیغاتی  به مجموع « تریلر، تیزر، نماهنگ و کلیپ» های تبلیغاتی گفته میشود که در زمان محدود  جنس و  ویژگی  محصول  و  یا  نوع و امتیازات خدمات را  در  تبلیغات های خدماتی  ارائه میدهد. مانند پیام های بازرگانی ای که در تلویزیون  شاهد  آن  هستید  و یا  تیزرهایی که  در پیچ های اینستاگرام   توسط  بلاگرها  تولید  و یا به  اشتراک گذاشته  میشود. مطمعنآ  تا  اینجا  تفاوت  تیزرهای تبلیغاتی  را  با  رپورتاژ آگهی  متوجه  شده اید  که  برجسته ترین  آن همان  توضیحات بیطرفانه است. اما تیزر ؛ خود به چند گونه  تقسیم میشود مانند:

کلیپ های تشریحی; که تصاویری از محل کار، کارگاه یا  مکان  استفاده  شده  را  به  همراه  یک  گوینده خوش صدا و یا خود کارفرما  بهمراه داردو زمانی کمی بیشتر نسبت به تیزرهای تبلیغاتی را شامل میشود.

تیزر تبلیغاتی; همان آگهی های کوتاه چند ثانیه ای ست که تصاویر یاویدئویی را با ترنزیشن های جذاب با  هدف  « در خاطر هک شدن ، نمایش جذابیت  و زیبایی های محصول و نیزثبت شعاری خاص در ذهن و نظر  مخاطب » ارائه  میدهد. این  تیزرها همچون رپوتاژ  آگهی  عنصر  اصلی  در   دیجیتال  برندینگ هستند که نقش آنها بطور کامل در مقاله « دیجیتال برندینگ چیست؟» توضیح داده شده است.

موشن گرافی(سفارش تیزر موشن و رپورتاژ)

و  نهایتآ  سومین  نوع تبلیغات،  موشن گرافی ست که حاصل تکنولوژی و خلاقیت  است.  موشن گرافی چندسالی ست دربین برندها وصاحبین کسب وکارها جذابیت خاصی پیدا کرده  و آن هم  حاصلِ استقبال مخاطبین از این نوع تبلیغات است. موشن گرافی در برنامه فوتوشاپ و افترافکت تولید میشود که در سه سطح «2بعدی، نیمه حرفه ای و حرفه ای یا  3بعدی» تقسیم بندی  میشود. سناریویی در  اتاق فکر  شکل میگیرد که درآن اغلب به زبان طنز محصول یاخدمات مورد نیاز را نمایش میدهند.پس ازتولید تمام بخش های موردنیاز کارصداگذاری انجام میشود که گوینده ای خوش صدا ماهیت تصویر را شرح میدهد.

 ⇓  مهم  ⇓  مهم  ⇓   مهم

یکی از امتیازات ویژه ی موشن گرافی  ارائه جزئیات و  بخش های  زیادی ست  که  در  نمونه های دیگر تبلیغات  قابل  نمایش  نیست. مثلآ  در  یک  تبلیغِ محصول صنعتی  برای نمایش  تمام قسمت های آن قطعه  و طریقه کار آن  نمیتوان  فیلمی گرفت و به  نمایش گذاشت، تنها راه به تصویر کشیدن این  نوع محصولات و یاعناصر دیگری که امکان فیلمبرداری یا عکاسی ازآنها نیست جلوه های ویژه ویا کاراکترهای موشن است.

نمونه ای ازتبلیغات موشن گرافی مجموعهDigimoon را در زیر میبینید:

بهترین نوع تبلیغات کدام است؟

همانطور که در بالا توضیح داده شد هر نوع محتوای تبلیغاتی  در  جایگاه خود  کاربردی و ارزشمند  است. بعضی مشاغل نیاز به جلوه های بصری  دارند و بعضی مشاغل محتوای ویدئویی و تصویر حقیقی  بیشترین نفوذ  را در مخاطب دارد. اما دو اصل مشترک  و ثابت را باید در تمام کلیپ ها و تیزرهای تبلیغاتی  رعایت کرد چون جزء اصول اینکار  بشمار میرود؛ و آن «ارائه حقیقت  و جلب اعتماد مشتری » ست. هر دو مکمل هستند اما گاهآ یک کدام و یا هیچکدام در تبلیغات لحاظ نمیشود. مثلآ حقیقت گفته میشود اما  تلاشی برای جلب اعتماد  مشتری صورت  نمیگیرد و تنها  به گفتن  ماهیت حقیقی آن خدمات  بسنده میکنند و این اشتباست  چون حقیقت  باید  با  کلمات اعتماد برانگیز  تلفیق  شود  تا هزینه  و تلاش  برای ساخت تیزر نتیجه لازم را بدهد. و گاهی هرکاری میکنند که  اعتماد مشتری  را جلب  کنند؛ بدون گفتن  حقیقت. اینهم  اشتباست چون  این نوع جذب مشتری ؛ چند صباحی دوام دارد و بزودی در دنیای  ارتباطات  مردم  متوجه دروغ بودن تبلیغات  میشوند.

⇓  مهم  ⇓  مهم   ⇓   مهم ⇓

اما  پیشنهاد کلی ما  برای  تولید  یک کلیپ یا  تیزر تبلیغاتی تآثیر گذار  که بیشترین  بازدهی را  داشته باشدساخت «تیزر تبلیغاتی میدانی باچاشنی رپورتاژ» است.  مردم  دیدن تصاویر  واقعی  از صاحب کار یا محصول را  با صدای خود  او  به موشن گرافی ، جلوه های  بصری  و گاهآ صدای گوینده  ترجیح  میدهند؛ چون  حقیقت آن  محصول بدون  واسطه  در اختیار قرار گرفته و راحت تر میتوان اعتماد کرد.

معرفی مجموعه دیجی مون-رسانه تبلیغاتی درمازندران

آژانس تبلیغاتی دیجی مون (Digimoon)  سالهاست  در زمینه تولید محتوای سمعی و بصری به مناسباتی در ارائه خدمات هدفمند رسیده  که با  علم به  بازار روز  و نیاز بسترهای دیجیتال به خوراکی جذاب ومخاطب پسند؛ توانسته  افتخار تولید  چندین  کلیپ و تیزر تبلیغاتی و تشریحی  را در زمینه های  مختلف از آن خود کند  و  این حاصل  تلاش  گروهی تحصیل کرده و کار بلد است  که  توانسته  جلب  اعتماد مشتریان خود را  در اولویت هدف های خود قرار دهد.
مجموعه دیجی مون با استودیوی اختصاصی در قلب مازندران شهر بابل ؛ مجهز به پرده سبز وسفید ؛همینطور با  تجهیزات  روز فیلمبرداری  و تصویربرداری  (مجهز  به هلی شات) و همکاری با گویندگان خوش صدای  خانوم  و آقا  آماده  تولید  سفارشات  شما در تمام  زمینه ها میباشد. همینطور تولید موشن گرافی های سطح A با طرح ریزی سناریو در تمام زمینه ها انجام میپذیرد.
(برای ارتقای یک کسب وکار  و یا بُرد همه جانبه یک بیزینس   نیاز  به روشنی شاخک های  دیجیتال برندینگ دارید که  مجموعه  دیجیمون  اینکار را  با تیم  متخصص  خود  با  علم  به  بازاریابی  مدرن  از  طراحی سایت و  کانال  تا  تآمین محتوای 3گانه آن، برای شما و بِرندتان انجام خواهد داد)
میتوانید بعد از دیدن نمونه کارها در زیر؛ برای مشاره رایگان و ثبت سفارش با ما در تماس باشید.

نمونه تیزرهای موشن گرافی