رپورتاژ آگهی یا تیزر تبلیغاتی؟

سفارش تیزر موشن و رپورتاژ + در عصری که  تبلیغات، شرط بهتر بودن درنظر دیگران است بدون تعارف بایداین راپذیرفت  « تیزر  تبلیغاتی،  کلیپ تشریحی، رپوتاژ آگهی موشن گرافی و سایر محتواهای بصری » که  جلوه ی  تبلیغاتی  دارند  یک اساس و  اصل برای  بُرد یک  کسب وکار یا بیزینس  هستند.  بقول « کلین رولف » بنیانگذار شرکت MTA «بهترین و درجه یک ترین خدمات،بدون تبلیغات دربهترین حالت مانند پسری ست که تنها مادرش  قدرش را میداند » همین جمله در عصر دیجیتال  متحول کننده سیستمی میتواند  باشد که تا  یکی دو  دهه پیش کیفیت  را  بهترین تبلیغ  خود میدانستند  و  اعتقادی به  گستره ی تبلیغات  در رسانه های  دیجیتال و یا  بسترهای اینترنتی  نمیدیدند؛  اما امروزه چه کسب و کارهای خدماتی و چه بیزینس مدیریتی درعصری که از مادربزرگ های 85 ساله  تا کودکان نوپا با شبکه های  اجتماعی  و  اینترنت  عجین شده اند  به ساخت و نشر محتوای کوتاه تبلیغاتی برای بقاء و بُرد کسب و کارشان ایمان آورده اند و آنرا یک نیاز انکار ناشدنی میدانند.

اماتبلیغات ویدئویی انواع مختلفی دارد. به میزان بستری که برای  نشر و ارائه آن وجود دارد  تنوع در قالب و فرمِ آن  نیز وجود دارد، مانند:

رپورتاژ آگهی

رپورتاژ از واژه انگلیسی (Report) به معنی گزارش می آید، و درواقع به معنی تبلیغاتی ست که بشکل گزارش وار، بیطرفانه وبشکل ارائه دادن مزایا ومعایب آن محصول یا خدمات است. تبلیغات رپورتاژ  برخلاف تیزرهای تبلیغاتی  که در زمان اندک فقط به خاص بودن و منحصر بفرد بودن آن محصول میپردازد؛ در  رپورتاژ، گوینده یا متن،  حامل اطلاعاتی ست  که از زبان شخصی بیطرف به مشخصات آن محصول با ارائه امتیازات و کاستی های  آن میپردازد.  البته کاستی ها در اکثر تولیدات حذف  میشود  ولی  ماهیت آن که  گزارش  از زبان شخصی بیطرف است؛ همیشه حفظ میشود.

رپورتاژ در 3 رسته تقسیم بندی میشود: رپورتاژ آگهی متنی ؛ رپوتاژ ویدئویی ورپورتاژ آگهی موشن گرافی»که دوتای آخری یک گوینده ی خوش صدا به معرفی خدمات یا محصول مورد نظر میپردازد. مانند ویدئویی که در زیر ارائه شده؛ در رپورتاژ متنی یک متن چکش کاری شده، روان و قابل فهم ماهیت و مزایای محصول یاخدمات راتوضیح میدهد. متن باید با فونتی درست  و محتوایی  جذاب نوشته شده باشد تا مخاطب را در عرض 50 تا 350 کلمه،  ترغیب به بازدید از سایت یا کانالتان کند. این محتوا  علاوه بر سایت یا کانال شما  در سایت های دیگر  (سایت هایی هم صنف با بیزینس  شما) برای تعامل و بک لینک گرفتن به اشتراک گذاشته میشود؛ واینچنین نقش خود را  ایفاء میکند. البته محتوای ویدئویی نیز باید در رسانه های اجتماعی  معتبر و سایت های دیگر  به اشتراک گزاشته شود تا  سئو یا جذب مشتری  حداکثری بهمراه داشته باشد.

تیزر تبلیغاتی

اما تیزر یا کلیپ تبلیغاتی به مجموع «تریلر، تیزر، نماهنگ و کلیپ» های تبلیغاتی گفته میشود که در زمان محدود جنس و  ویژگی محصول  و یا نوع و امتیازات خدمات را در تبلیغات های خدماتی ارائه میدهد. مانند پیام های بازرگانی ای که در تلویزیون  شاهد  آن  هستید و یا تیزرهایی که در پیچ های اینستاگرام توسط بلاگرهاتولید ویابه اشتراک گذاشته میشود. مطمعنآ تا اینجا  تفاوت تیزرهای تبلیغاتی را با رپورتاژ آگهی متوجه  شده اید  که  برجسته ترین  آن   همان  توضیحات بیطرفانه است.اما تیزر خودبه چند گونه تقسیم میشود مانند

کلیپ های تشریحی; که تصاویری از محل کار، کارگاه یا مکان استفاده  شده  را به همراه  یک گوینده خوش صدا  و یا خود کارفرما  بهمراه  دارد  و زمانی کمی بیشتر  نسبت به تیزرهای تبلیغاتی را شامل میشود.

تیزر تبلیغاتی; همان آگهی های کوتاه چند ثانیه ای ست که تصاویر  یا ویدئویی را  با  ترنزیشن های  جذاب با هدف  «در خاطر هک شدن، نمایش جذابیت و زیبایی های محصول و نیز ثبت شعاری خاص در ذهن و نظر مخاطب» ارائه میدهد. این تیزرها همچون رپوتاژ آگهی عنصر اصلی در دیجیتال برندینگ هستند که نقش آنها بطور کامل در مقاله « دیجیتال برندینگ چیست؟» توضیح داده شده است.

موشن گرافی(سفارش تیزر موشن و رپورتاژ)

و  نهایتآ سومین نوع تبلیغات،  موشن گرافی ست که حاصل تکنولوژی و خلاقیت  است.  موشن گرافی چند سالی ست در بین برندها و صاحبین کسب وکارها جذابیت خاصی پیدا کرده و  آن هم حاصلِ استقبال مخاطبین از این نوع تبلیغات است. موشن گرافی  در برنامه  فوتوشاپ  و افترافکت تولید میشود که در سه سطح «2بعدی، نیمه حرفه ای وحرفه ای یا 3بعدی» تقسیم بندی میشود. سناریویی در اتاق فکر شکل میگیرد که درآن اغلب به زبان طنز محصول یاخدماتی را مورد نیاز نمایش میدهند. پس از تولید تمام بخش های موردنیاز کارصداگذاری انجام میشود که گوینده ای خوش صدا ماهیت تصویرساخته شده را شرح میدهد.

     ⇓  مهم  ⇓  مهم  ⇓   مهم

یکی از امتیازات ویژه ی موشن گرافی  ارائه جزئیات و بخش های زیادی ست که در نمونه های دیگر تبلیغات قابل نمایش نیست. مثلآ در یک تبلیغِ محصول صنعتی  برای نمایش تمام قسمت های آن قطعه و طریقه کار آن نمیتوان فیلمی گرفت و به  نمایش گذاشت،  تنها  راه به تصویر کشیدن  این  نوع محصولات و یا عناصر دیگری که امکان فیلمبرداری یا عکاسی از آنها نیست جلوه های ویژه و یا کاراکترهای موشن است.

نمونه ای از تبلیغات موشن گرافی مجموعه ماهتیسا را در زیر میبینید:

بهترین نوع تبلیغات کدام است؟

همانطور که در بالا توضیح داده شد هر نوع محتوای تبلیغاتی در جایگاه خود کاربردی و ارزشمند است. بعضی مشاغل نیاز به جلوه های بصری  دارند و بعضی مشاغل  محتوای  ویدئویی و تصویر حقیقی  بیشترین نفوذ را در مخاطب دارد. اما دو اصل مشترک  و ثابت را باید در تمام کلیپ ها و تیزرهای تبلیغاتی رعایت کرد  چون جزء اصول اینکار  بشمار میرود؛ و آن « ارائه حقیقت و جلب اعتماد مشتری» ست. هردو مکمل هستند اما گاهآ یک کدام  و یا هیچکدام در تبلیغات لحاظ نمیشود. مثلآ حقیقت  گفته میشود  اما  تلاشی برای جلب اعتماد  مشتری صورت  نمیگیرد و تنها  به گفتن  ماهیت حقیقی آن خدمات بسنده میکنند و این اشتباست  چون حقیقت باید  با کلمات اعتماد برانگیز تلفیق شود تا هزینه و تلاش برای ساخت تیزر نتیجه  لازم  را  بدهد.  و گاهی  هر کاری میکنند  که  اعتماد مشتری را  جلب  کنند؛ بدون گفتن حقیقت. اینهم اشتباست چون این نوع جذب مشتری چند صباحی دوام دارد و بزودی در دنیای  ارتباطات  مردم  متوجه دروغ بودن تبلیغات  میشوند.

  ⇓  مهم   ⇓  مهم   ⇓   مهم   ⇓

اما پیشنهاد کلی ما  برای تولید  یک کلیپ یا  تیزر تبلیغاتی تآثیرگذار  که بیشترین بازدهی را داشته باشد  ساخت «تیزر تبلیغاتی حقیقی با چاشنی رپورتاژ» است. مردم دیدن تصاویر واقعی  از صاحب کار یا محصول را با صدای خود او  به موشن گرافی، جلوه های بصری و گاهآ صدای گوینده ترجیح میدهند؛ چون حقیقت آن محصول بدون واسطه در اختیار قرار گرفته و راحتتر میتوان اعتماد کرد.

معرفی مجموعه ماهتیسا-رسانه تبلیغاتی درمازندران

مجموعه هنری ماهتیسا  ( Mahtisa.G.A.C )  سالهاست  در زمینه  تولید محتوای سمعی و بصری  به مناسباتی  در ارائه خدمات هدفمند رسیده که با علم به بازار روز و نیاز بسترهای دیجیتال  به خوراکی جذاب و مخاطب پسند؛ توانسته  افتخار تولید  چندین کلیپ و تیزر  تبلیغاتی و تشریحی  را در زمینه های مختلف ازآن خود کند و این حاصل تلاش گروهی تحصیل کرده و کاربلد است که توانسته  جلب اعتماد مشتریان خود را در اولویت هدف های خود قرار دهد.

مجموعه ماهتیسا  با استودیوی اختصاصی  در قلب مازندران شهر بابل؛  مجهز به پرده سبز و سفید؛  همینطور با تجهیزات روز  فیلمبرداری  و  تصویربرداری  ( مجهز  به  هلی شات )  و همکاری  با گویندگان خوش صدای  خانوم  و آقا آماده تولید سفارشات  شما در تمام  زمینه ها  میباشد.  همینطور  تولید موشن گرافی های سطح A با طرح ریزی سناریو در تمام زمینه ها انجام میپذیرد.

(برای ارتقای یک کسب وکار  و یا بُرد همه جانبه یک بیزینس نیاز  به  روشنی   شاخک های  دیجیتال  برندینگ  دارید  که مجموعه  ماهتیسا اینکار را  با تیم متخصص خود  با  علم به بازاریابی  مدرن  از  طراحی سایت و  کانال  تا تآمین محتوای 3گانه آن، برای شما و بِرندتان انجام خواهد داد)

میتوانید بعد از دیدن نمونه کارها در زیر برای مشاره رایگان و ثبت سفارش با ما در تماس باشید.

سفارش تیزر تبلیغاتی دربابل

نمونه تیزرهای موشن گرافی از نوع A&B

سفارش تیزر موشن و رپورتاژ – سفارش تیزر موشن و رپورتاژ- سفارش تیزر موشن و رپورتاژ

سفارش تولید تیزر درارتباط مستقیم